Paul Anghel, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), a publicat pe pagina sa de Facebook un mesaj prin care avertizează românii să fie foarte atenţi la preţuri în perioada reducerilor de iarnă şi să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le cumpere.
Acesta recomandă verificarea prețurilor prin consultarea site-urilor care afișează prețuri comparative privind același produs.
„În cazul în care aceștia consideră că drepturile le-au fost încălcate le recomand să ne semnaleze orice abatere și îi asigur că #ANPC le va acorda tot sprijinul. Vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoționale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor. Astfel, orice operator economic care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice. Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referintă. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus”, a scris pe Facebook Paul Anghel, directorul general al ANPC.
De asemenea, cumpărătorii trebuie să citească cu mare atenție caracteristicile produsului și să verifice dacă acestea corespund cu adevarat dorințelor și nevoilor lor.
În același timp, directorul ANPC mai transmite că indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, prețul trebuie întotdeauna afișat clar, lizibil, în lei și cu toate taxele incluse (TVA și alte taxe suplimentare, dacă este cazul).
„Orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menționarea noului preț langă prețul anterior, barat, fie prin mențiunile „preț nou”, „preț vechi” lângă sumele corespunzătoare, fie prin menționarea procentului de reducere a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preț redus (soldare, lichidare, promoționale). Orice vânzare cu preț redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoțională etc.), trebuie să fie însoțita sau precedată de publicitate și anunțată sub denumirea ei („soldare/soldări/solduri”, „lichidare”, „promoții” etc), însoțita de data de debut și de durata acesteia”, a mai scris Paul Anghel pe pagina sa de socializare.
Discussion about this post