Contribuabilii care desfăşoară activităţi economice într-o formă autorizată au obligaţia să transmită cererile, înscrisurile sau orice alte documente către organele fiscale doar prin Spaţiul Privat Virtual (SPV) începând de la 1 martie, anunță ANAF.
Se încadrează aici persoanele juridice, asocierile și alte entități fără personalitate juridică, persoanele fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent ca persoane fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale. Documentele depuse în format clasic, și nu electronic, nu vor fi luate în considerare, precizează ANAF.
Persoanele fizice sau juridice care deţin certificate digitale calificate pot solicita înregistrarea ca utilizatori SPV pe baza acestora, iar persoanele fizice care nu deţin un astfel de certificat pot solicita înregistrarea pe bază de nume de utilizator şi parolă.
Spaţiul Privat Virtual este un serviciu gratuit, disponibil non-stop, prin intermediul căruia contribuabilii depun declaraţii, cereri, solicită documente, verifică situaţia fiscală proprie.
Discussion about this post