N-avem nici străzi și nici organizare ca în Berlin, dar îi întrecem pe nemți la prețul parcărilor de reședință. Constanța stă chiar umăr lângă umăr cu Praga, desigur tot la tarife.
În timp ce constănțenii plătesc aproximativ 40 de euro pentru un abonament anual de parcare, în Berlin un permis similar costă cam 10 euro, iar la Praga între 24 și 47 de euro, în funcție de zonă. Potrivit unui studiu realizat de picodi.com, în cadrul căruia au fost analizate 48 de orașe, la polul opus se află Stockholm (de la 357 la 1 309 euro), Riga (de la 300 la 1 020 euro) și Amsterdam (de la 32 la 567 de euro). Avem însă și noi cu cine să concurăm pe pozițiile de sus ale clasamentului. Șoferii din București înregistrați în zona de parcare cu plată pot avea un permis de parcare de reședință pentru sume ce variază între 800 și 2 000 lei pe an (162–404 euro).
Există însă și orașe mari care nu percep niciun cent. La Roma, Lisabona, Buenos Aires sau Mexico City poți lăsa automobilul gratuit în apropiere de zona în care stai.
La capitolul parcare cu ora, Constanța nu mai candidează pentru locurile fruntașe în topul celor mai scumpe orașe. Aici Londra e lider. O oră de parcare în capitala Marii Britanii poate costa până la 9,9 euro. În Amsterdam sau Oslo, tariful este de 7,5 euro.
În orașul nostru de la malul mării, în zona zero, 60 de minute pe un loc de parcare costă 0,42 euro, în zona 1 prețul scade la 0,30 euro, iar în zona 2 ne aduce lângă Erevan. Capitala Armeniei este cel mai ieftin oraș la capitolul tarife pentru o oră de parcare, cu 0,18 euro.
Trebuie menționat și faptul că zonele de parcare cu plată rareori acoperă întregul oraș. De exemplu, în Varșovia doar 8% din suprafață reprezintă o zonă, în Viena – 25%, în Praga – 21%, iar în Berlin – 5%. Singura excepție este Parisul, unde întregul oraș este o zonă.
Discussion about this post