Pentru a ne pune la adăpost de experiențe neplăcute în urma achiziționării unor produse în mediul virtual, este de dorit ca înainte de a comanda să verificăm atent informațiile furnizate de comerciant.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor ne recomandă să ne asigurăm că pe site există date complete și corecte. Trebuie să avem în vedere:
„- datele de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc);
– caracteristicile esențiale ale produsului;
– prețul cu toate taxele incluse;
– cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
– modalitatile de plată și de livrare;
– perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului;
– durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
– existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului”, se menționează pe site-ul anpc.ro.
De asemenea, se recomandă verificarea stocului existent.
În plus, putem să telefonăm pentru a obține informații suplimentare. În cursul unei discuții telefonice vom obține și unele indicii privind seriozitatea vânzătorului.
Este important de știut că în termen de 14 zile de la recepționarea unui produs se poate face returnarea acestuia, fără a fi nevoie de o motivare deciziei. În cazul returnării produsului, consumatorului i se va restitui suma în termen de 14 zile de la primirea produsului.
„Consumatorul trebuie să citească termenii și condițiile de funcționare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului), se prelungeşte cu înca 12 luni, în cazul în care comerciantul nu a menționat/informat expres despre existența dreptului de returnare a produselor”, se mai menționează pe site-ul anpc.ro
Discussion about this post