Cu mai bine de șase decenii în urmă, într-o zi de 9 martie, prindea contur celebra păpușă Barbie, acum deja bunică, dacă luăm în calcul vârsta.
Barbie este una dintre cele mai populare jucării la nivel mondial. Directorul de marketing al companiei chiar spunea la aniversarea de acum trei ani că 60 de ani înseamnă enorm în industria jucăriilor, având în vedere că astăzi un succes în domeniu durează între trei şi cinci ani.
Cum a apărut însă această păpușă top model? „Mama” jucăriei simbol este Ruth Hadler, co-fondatoarea companiei americane de jucării „Mattel”. Ruth Hadler a observat comportamentul fetei ei, în vârstă de 10 ani, care prefera să se joace mai degrabă cu păpușile de hârtie, la modă la acea vreme, atribuindu-le roluri de adulți. În timpul unei călătorii în Europa, Ruth Hadler a descoperit păpușa germană Bild Lilli, creată după un desen animat, și, inspirată de aceasta, lansează apoi păpușa Barbie, pe care o botează după numele fiicei ei, Barbara.
În primul an, au fost vândute 351.000 de exemplare. În prezent, în ciuda concurenței tot mai puternice, păpușa Barbie este vândută anual în 58 de milioane de exemplare, în peste 150 de ţări.
Discussion about this post