Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat, astăzi, un contract pentru achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani. Valoarea contractului de bază este de aproximativ 263 milioane de euro, fără TVA, transmite ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Comanda inițială poate fi suplimentată cu alte 17 trenuri la care se adaugă o perioadă de mentenanță de 30 de ani. Noile trenuri vor asigura conexiunea dintre București și Constanța, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Suceava, Craiova, Târgu Jiu, Galați și Arad.
Proiectul este finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile și din Bugetul de stat, iar primul tren va putea intra în circulație la finalul anului 2023.
În acest caz, valoarea contractului poate ajunge la aproximativ 748 milioane euro, fără TVA.
Fiecare tren va avea în componență 6 vagoane care vor asigura 351 locuri pe scaune. Trenurile, care vor putea circula cu o viteză de 160 km/h, vor fi dotate cu: zonă pentru călători cu dizabilități, zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat, zonă de bar sau bistro, sisteme de climatizare și conexiune wi-fi.
Pachetul complet de 37 de rame poate fi livrat până la finalul anului 2024.
Discussion about this post