Elevii militari, aflați la bordul navei-școală „Mircea”, au plecat din portul militar Constanța, tranzitând strâmtorile Bosfor și Dardanele, pentru marșul de instrucție internațional din acest an. Pe durata tranzitării celor două strâmtori turcești, sub îndrumarea instructorilor de la bord, elevii militari au fost repartizați pe roluri la manevrele de pe punte și au exersat rolurile la brațarea vergilor, o activitate ce implică un efort fizic ce constituie un reper pentru consolidarea echipelor.
Pentru unii elevi trecerea prin strâmtoarea care desparte Europa de Asia și care face legătura dintre Marea Neagră și Marea Marmara a fost o premieră, dar alții au rememorat amintiri. Fruntașul Cristina Sanda a activat până în toamna anului trecut ca soldat/gradat profesionist la bordul fregatei „Regina Maria”, aflându-se la a doua tranzitare a Strâmtorii Istanbul.
„Am mai trecut prin Bosfor o dată, dar se întâmpla cândva în luna octombrie, afară ploua și n-am ieșit pe punte să admirăm ceea se numește «spectacolul Bosforului». Mă bucur că am avut din nou ocazia să revăd strâmtoarea, de data aceasta cu nava-școală «Mircea», pe o vreme superbă, care pune în valoare peisajul deosebit oferit de orașul Istanbul”, mărturisește eleva, citată de Forțele Navale Române.
Mult interes a fost oferit și intrării în strâmtoarea Dardanele, pe sub nou-inauguratul pod „Canakkale 1915”, considerat la ora actuală cel mai lung pod suspendat din lume. Construcția are o lungime de 4,6 km și o distanță de 2 km între cei doi piloni și traversează strâmtoarea care face legătura maritimă între Marea Marmara și Marea Egee.
Însă nu toți cadeții de la bord au fost scutiți de răul de mare. Medicul Eduard Moise a explicat întregului echipaj în cadrul unei instruiri făcute la puntea centru că răul de mare poate fi ținut în frâu, dinamismul activităților desfășurate pe punțile exterioare ale navei fiind antidotul ideal pentru a ameliora simptomele răului de mare accentuat.
Elevii de anul I ai Școlii Militare de Maiștri Militari a Forțelor Navale au dormit în hamac, activitate care le-a pus cadeților ingeniozitatea la lucru, au făcut exerciții de vitalitate specifice și esențiale la bordul navei militare, dar și servicii de cart. Mare parte din timpul în care vaporul se află în marș, semnalul de telefonie mobilă este nul, timp în care elevii exersează nodurile marinărești care le-au fost predate.
Finalul primei săptămâni pe mare i-a găsit plutind în derivă în apropiere de insulele Donousa și Amorgos, două dintre formațiunile stâncoase populate care alcătuiesc arhipelagul Cicladelor inferioare.
Discussion about this post