Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis astăzi, în cadrul conferinței de presă organizată la Constanţa, că susține înființarea unei flote maritime comerciale naţionale în sistem privat, fiind o iniţiativă la care nu doar că ar adera, dar care l-ar și bucura, rolul statului fiind să ofere oportunitățile necesare dezvoltării investitorilor privaţi.
Deși nu mai există vapoare comerciale sub pavilion românesc, 35.000 de marinari români navighează pe vase ale companiilor străine, dar avem un învăţământ superior de marină performant, acesta susține posibilitatea înființării unei flote maritime.
„Mi-ar fi greu să dau eu un diagnostic de ce am ajuns aici, fiecare dintre noi cred că în aceşti 30 şi ceva de ani după revoluţie avem o explicaţie pentru care nu mai avem flotă. Eu văd această problemă, cel puţin ca membru al guvernului, o problemă privată, în care statul să vină să încurajeze iniţiativa privată, nu trebuie să care statul marfă şi să fie statul armator, trebuie ca privaţii să fie puternici, iar rolul statului este să ofere pârghii prin care privaţii să devină puternici. Şi da, ca să vă răspund direct, orice iniţiativă de acest tip m-ar face nu doar să ader, ci să mă bucure”, a transmis Grindeanu în cadrul conferinței.
Acesta a reamintit că valabilitatea carnetului de marinar va fi mărită de la doi ani la cinci ani, conform unei hotărâri de guvern adoptate recent.
„La penultima şedinţă de guvern am adoptat o hotărâre prin care, totuşi, ne aliniem şi noi cel puţin cu celelalte state membre ale Uniunii Europene. La noi, din doi în doi ani se cerea reînnoirea brevetelor etc, şi s-a mărit la 5 ani”, a mai adăugat acesta.
Discussion about this post