Conform unui sondaj național, 40% dintre români îşi doresc pentru masa tradiţională carne de miel sau de ied, iar vânzările acestor tipuri de carne se estimează având o creștere triplă în următoarea perioadă și o comandă medie de 310-350 de lei la nivelul lunii aprilie.
Sondajul Omnibus a fost realizat online la comanda Obor21.ro pe un eşantion naţional de 856 respondenţi, 46,9% bărbaţi, 53,1% femei, în perioada 23-29 martie 2022.
30,8% dintre români preferă de Paşte carnea de miel, 9,3% carnea de ied, în timp ce 51% nu au preferinţă pentru un anumit tip de carne, însă o vor include în meniu.
„Am avut încă de la lansare carnea de miel, respectiv de ied în oferta noastră permanentă, iar la nivel de an am înregistrat în 2021 creşteri în vânzări de 16%, respectiv 60%, iar trendul continuă să fie ascendent. Astfel, după doi ani, putem spune că românii redescoperă mielul şi iedul şi în afara sărbătorilor pascale. Evident, vârful de comenzi se atinge acum, când proporţia vânzărilor se schimbă, iar peste 80% dintre clienţii lunii aprilie aleg acest tip de carne. 15-20% dintre clienţi achiziţionează în continuare şi carne de vită în cadrul aceleiaşi comenzi”, a precizat Florian Mateiţă, fondator Obor21.ro.
În ceea ce privește bugetul, Obor21.ro estimează o triplare în vânzările de carne de miel şi ied în următoarele două săptămâni şi o comandă medie de 310-350 de lei la nivelul lunii aprilie. 38% au declarat în cadrul sondajului că anul acesta vor aloca până în 200 de lei pentru cumpărături de carne dedicate Paştelui, 27% au de gând să se încadreze într-un buget de 200-300 de lei, iar 19% consideră că vor ajunge la 300-500 lei.
„Bugetul este mai temperat faţă de anii trecuţi, influenţat probabil şi de contextul socio-politic şi economic, marcat de creşteri pe aproape toate segmentele. Însă, de la an la an, cumpărătorii îşi rafinează şi pregătesc tot mai bine alegerile. De exemplu, primele solicitări de rezervare pentru produsele de Paşte au venit la final de februarie. Estimăm astfel o comandă medie de 310-350 de lei, în creştere cu 20-25% faţă de anul precedent. Dincolo de solicitările clienţilor existenţi, este o perioadă când creşte considerabil şi numărul celor noi, care îşi doresc carne proaspătă, de la ţară, în cantităţi cât mai apropiate de consumul real al familiei”, a mai precizat Florian Mateiţă.
Provenința cărnii proaspăte este cel mai important criteriu pentru 64% dintre respondenţi. Astfel, 45% dintre români sunt dispuşi să plătească cu până la 10% mai mult decât preţul de supermarket pentru carne proaspătă de la ţară, 19% cu până la 30% mai mult, iar pentru 15% nu contează preţul. 17% dintre persoane nu sunt dispuse să plătească mai mult.
Sursa: Agerpres
Discussion about this post