Centrul pentru Protecţia Consumatorilor de Esports şi gaming va fi lansat de InfoCons în contextul unei dezvoltări continue a conceptului de Esports și gaming, atât la nivel naţional, cât şi la nivel internaţional, în vederea conştientizării, implementării şi monitorizării problemelor apărute în acest domeniu.
Consumatorii trebuie să fie apăraţi, informaţi şi educaţi cu privire la noile provocări. Potrivit unui comunicat InfoCons, pentru a sprijini consumatorii de Egames, InfoCons va încheia parteneriate atât la nivel naţional, cât şi internaţional, pentru a stabili normele de Protecţia Consumatorilor în domeniul Esports si gaming.
„Pentru a fi protejaţi, consumatorii de egames trebuie să-şi cunoască drepturile şi obligaţiile şi, mai ales, să fie informaţi corect, transparent şi într-un limbaj uşor de înţeles atunci când accesează un joc online. În cadrul Centrului pentru Protecţia Consumatorilor de Egames, consumatorii au la dispoziţie un număr de telefon unic – 021 9615, la care pot apela pentru consiliere şi consultanţă în domeniul jocurilor online (Egames), dar şi informaţii cu privire la modalitatea de depunere a unei sesizări. De asemenea, consumatorii de egames pot depune sesizarea în format scris prin accesarea adresei de e-mail sau prin poştă”, a declarat Sorin Mierlea, președintele InfoCons.
Zona de online devine o normalitate în viaţa cotidiană a fiecăruia dintre noi, iar jocurile online nu mai sunt destinate exclusiv copiilor, ci și adulților.
„Acest lucru aduce atât pentru producătorii de astfel de soluţii, distribuitori, dar şi pentru consumatori noi provocări. Dar, ceea ce este extrem de important este să nu uităm, să nu abdicăm de la principiile de protecţia consumatorului. Dezvoltarea soluţiilor în format online, care până acum câţiva ani erau de domeniul S.F., astăzi sunt o normalitate, iar mâine, s-ar putea să vedem cu totul şi cu totul alte soluţii, dar indiferent de soluţiile virtuale, online, holograme, video etc., consumatorul trebuie să fie protejat, să existe un set de reguli, de norme, de principii, care să îl protejeze de abuzuri, de înşelăciune, de a fi păcălit, de a nu i se respecta drepturile fundamentale”, a punctat Sorin Mierlea.
El susţine că în zona online nu mai există bariere foarte clar determinate graniţele unui ţări, normele şi regulile fiind o necesitate de aplicare la nivel naţional, european şi chiar global, în vederea conştientizării, implementării şi monitorizării problemelor apărute în acest domeniu.
Sursa: Agerpres
Discussion about this post