Vreți să cumpărați un autoturism second-hand, dar vreți și garanția că nu există hibe și automobilul funcționează în parametri? Începând de astăzi, la sediul central al Registrului Auto Român, se pot face verificări amănunțite în acest sens, inclusiv pe parte tehnică.
„Două din zece mașini care se prezintă la RAR au probleme de identificare. De la cele mai simple, cum ar fi serii de motor ilizibile, lipsa codului de motor sau lipsa plăcuței producătorului, până la cele mai grave precum modificarea seriei de caroserie/șasiu. O parte dintre aceste deficiențe reprezintă motive întemeiate de a refuza să achiziționați un autovehicul utilizat. Neconformitățile legate de elementele de identificare pot determina respingerea definitivă a mașinii la RAR și blocarea acesteia, de regulă fără posibilitatea readmiterii în circulație”, transmit cei de la RAR.
Una dintre cele mai frecvente probleme, spun inginerii de la RAR, este kilometrajul măsluit.
„Ca și cumpărător, dacă am de ales între două oferte similare din punct de vedere al prețului, una expertizată deja de RAR în vederea transferului de proprietate, iar cealaltă nu, în proporție de 99% o voi alege pe cea certificată de RAR”, spune Cristian Bucur, director tehnic în cadrul RAR.
Cei care vor să beneficieze de serviciul RAR eXpert trebuie să facă înainte o programare, telefonic sau pe site. Raportul de expertiză emis de Registrul Auto Român are valabilitate nelimitată, cu mențiunea că acesta reflectă starea vehiculului la momentul verificării.
Discussion about this post