Se schimbă regulile la capitolul comenzi online. Firmele de curierat vor raporta la ANAF detalii referitoare la persoanele care au plătit ramburs produse cumpărate astfel. Este o prevedere ce are drept țintă o colectare mai bună a taxelor şi impozitelor, a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru.
Măsura face parte din Ordonanța de urgență aprobată ieri de Executiv, cu privire la facilitarea temporară a scutirii de la plata impozitului și a taxelor pentru majorarea voluntară a salariului minim cu 200 de lei.
„Practic, reglementarea în această zonă nu face decât să ajute statul român să poată colecta taxele şi impozitele de care este nevoie ca bugetul naţional să poată furniza serviciile pe care cetăţenii români le aşteaptă”, a explicat Cărbunaru, adăugând că există o diferenţă destul de mare între taxele pe care Guvernul ar urma să le încaseze şi cele încasate.
S-a pus însă și problema protecției datelor personale.
„Din câte cunosc, nu sunt observaţii pe acest proiect nici de la Ministerul Muncii, nici de la Ministerul Justiţiei, nici de la Consiliul Legislativ. Avem de asemenea avize de la Ministerul Sănătăţii, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, Autoritatea Naţională de Supraveghere a prelucrării Datelor cu Caracter Personal, inclusiv Consiliul Economic şi Social”, a precizat Cărbunaru.
Și ANAF a venit ieri cu precizări.
„Scopul acestei modificări legislative este atât prevenirea și combaterea evaziunii fiscale din domeniul comerțului on-line, cât și protejarea intereselor cumpărătorilor. Prin această măsură se urmărește identificarea beneficiarilor reali care eludează taxele și impozitele datorate, prin încasarea sub formă de rambursuri prin intermediul furnizorilor de servicii poștale, a veniturilor obținute din tranzacții efectuate în mediul on-line”, se arată în comunicatul de presă transmis de instituție.
„Subliniem faptul că datele colectate respectă normele constituționale privind viața intimă, familială și privată, precum și secretul corespondenței, fără a se referi la conținutul coletului. (…) Ordonanța de urgență intră în vigoare odată cu publicarea în Monitorul Oficial al României, iar transmiterea datelor se va realiza ulterior adoptării ordinului președintelui ANAF, în care va fi prevăzut modelul declarației”, a mai punctat ANAF.
Discussion about this post