Se apropie perioada vacanțelor și a ofertelor last minute, dar orice „afacere bună” poate ascunde capcane, așa că propunerile trebuie analizate cu mare atenție. Nu de puține ori se întâmplă ca promisiunea din momentul rezervării sau al semnării contractului să difere de realitatea din concediu.
Clienții trebuie să solicite toate informațiile legate de destinație, cazare, transport, serviciile de masă, precum și de modalitățile de plată, iar agenția de turism este obligată să le ofere, transmite Paul Anghel, director general al Direcţiei Generale Control şi Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană, din cadrul ANPC.
Agenția de turism trebuie să le furnizeze turiștilor, în scris, în vederea încheierii contractului, detalii referitoare atât la rute, mijloace de transport, tipul unităților de cazare, servicii de masă și costuri, cât și la regimul pașapoartelor, vizelor și asigurărilor de călătorie. În plus, clientul are dreptul la posibilitatea semnării unui contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistență, care să acopere taxele de repatriere în caz de accidentare sau de boală.
„Agențiile de turism au obligația să încheie polițe de asigurare cu societăți de asigurare agreate de Ministerul Turismului. În contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiat între agențiile de turism și turiști, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt înscris) este obligatoriu să se consemneze faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenției de turism, precum și condițiile și termenele în care turistul poate solicita plata despăgubirilor”, explică Paul Anghel, într-o postare pe pagina sa de facebook.
Și, pentru că multe probleme pornesc de la avans, facturi sau bonuri, există și la acest capitol reguli clare ce trebuie respectate.
„Agenția de turism touroperatoare sau detailistă este obligată să furnizeze turistului un bon de comandă numai în cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din ofertă agenției de turism: contractul ia naștere în momentul în care turistul primește confirmarea scrisă a rezervării, ce se transmite de organizatorul sau detailistul călătoriei turistice, care acționează în numele organizatorului, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă. În cazul în care conținutul bonului de comandă diferă de conținutul confirmării călătoriei turistice sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate considera că voiajul nu a fost rezervat și are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite”, spune Paul Anghel.
Agenția de turism are obligația să înmâneze clientului un exemplar din contract, ce poate fi prezentat și sub forma unui catalog, pliant sau alt înscris, dacă turistul este informat în acest sens și dacă documentul conține informațiile prezentate.
Discussion about this post