Proteste în fața Prefecturii Constanța, în această dimineață! Angajații Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM) solicită ca instituția la care lucrează să rămână în subordinea Ministerului Transporturilor. Potrivit unui proiect de lege adoptat de Senat, la jumătatea lunii mai, agenția urmează să devină structură a Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, aflat în subordinea Ministerului Afacerilor Interne.”
„Se urmărește de mult timp această organizare a IGSU-ului, au preluat și Salvamontul și Aviația, se urmărește și Ambulanța să o preia, pentru a organiza acea Agenția Națională a Situațiilor de Urgență…. Noi am avut întâlniri cu ministrul Transporturilor în ianuarie, în martie, când a fost la Constanța, s-a pus problema desființării ARSVOM-ului și ni s-a comunicat că va ține cont de doleanțele angajaților, pentru că media de vârstă în cadrul agenției este peste 45 de ani”, spune Boris Alexe Lucian, președinte de sindicat al marinarilor din ARSVOM
Cea mai mare temere a angajaților de la ARSVOM este pierderea locurilor de muncă. „Rămânem pe drumuri, avem rate la bănci, familii de întreținut”, spun, la unison, angajații ARSVOM.
„Această trecere ar aduce schimbări majore. În primul rând personalul TESA ar fi vizat. Nu cred că IGSU are nevoie de personal TESA pentru că funcționează pe alte sisteme iar personalul navigant, unde proporția este de peste 80% în cadrul acestei agenții este deja depășit din punct de vedere al vârstei. Media de vârstă este de peste 45 de ani în cadrul ARSVOM iar IGSU, la 45 de ani, în cadrul Ministerului de Interne se pensionează”, susține Silviu Stanciu, președintele Federației TransConex Port Constanța.
Totul a început în 2021, când Cătălin Drulă era ministru al Transporturilor. La acea vreme a existat o intervenție pe mare, în apele teritoriale românești, și s-a solicitat intervenția tuturor navelor pentru a salva o altă navă aflată în pericol de scufundare. Problema atunci a fost că cei de la ARSVOM cu navele pe care le aveau în dotare, nu au putut să ajungă până acolo, pentru că își puneau în pericol propria viața. La acel moment intervenția a fost realizată de o navă privată, lucru care l-a nemulțumit pe ministrul Drulă, care ar fi zis că cei de la ARSVOM nu își mai au rostul, în condițiile acestea. De asemenea, tot la vremea respectivă, fostul director de la ARSVOM, Daniel Manole era cercetat și reținut de către DNA pentru că ar fi luat mită.
De cealată parte, sindicaliștii susțin că la mijloc există interese politice dar și interese financiare private.
Discussion about this post