Vesti bune vin din Portul Constanța! Astazi a ajuns primul transport de sine de cale ferata din cele 35 cate vor fi montate in perioada urmatoare. Lucrările se vor efectua în regim de urgență, iar banii au fost alocați de la Guvern. Decizia a venit ca urmare a faptului că guvernanții și-au dat seama că Portul Constanța ar putea să profite financiar de pe urma conflictului dintre Rusia si Ucraina, însă actuala infrastructura nu era pregătită pentru o astfel de situație.
Ordinul de începere a lucrărilor la calea ferată din Portul Constanța pentru modernizarea și darea ei în folosință a fost semnat, astfel că acum operațiunile au intrat în linie dreaptă. La prima oră a dimineții, trenul care a adus primul transport de șine de cale ferată a ajuns în Portul Constanta.
Până la montarea noilor linii, însă, a fost nevoie de un efort supraomenesc din partea celor care lucrează la proiect. Astfel lucrările au fost împărțite pe două loturi iar la primul, a fost defrișată și curățată vegetația în proporție de peste 70 la sută din suprafața totală estimată inițial. Apoi, s-a trecut la demontarea suprastructurii existente, în procent de 57% din cantitatea totală și ulterior s-au efectuat excavații până la cota platformei căii în procent de 19%. Pentru primul lot vor fi înlocuite 19 linii de cale ferata cu o lungime de aproximativ 6,5 km.
„În acest moment preluăm trenul încărcat cu șin, este spre locul de descarcare în triaj, în contextul actual cu criza materialelor de construcții suntem bucuroși că cei din Austria au fost promți ca să ne livreze. Suntem in grafic, suntem bine și sunt optimist că vom termina la termen. în momentul de față executăm săpătaura in ampriza, efectuăm pregatarirea platformei de pământ. Este un procedeu dificil pentru că accesul auto este limitat, este un santier tip insulă și suntem restrânși ca și acces”, a declarat Traian Melzer, manager de proiect.
În prealabil, reprezentanții CFR infrastructură au reuși să degajeze peste 400 de vagoane abandonate pe liniile de cale ferată. Unele dintre ele au fost duse în diverse triaje, iar altele vor fi vandute la fier vechi.
„În acest moment suntem la două săptămâni de la emiterea ordinului de începere a lucrarilor în Portul Constanța. Suntem în stadiul de aplicare a măsurii care presupune lucrarea la 35 de linii de cale ferată și 75 de aparate de cale. Față de plan, suntem în plan. Astăzi a sosit primul transport de sină cu 650 de tone”, a transmis Valentin Costea, consilier regionala CFR Infrastructură Constanța
Conflictul dintre Rusia si Ucraina a fost practic semnalul de alarmă pentru guvernanții care au reușit în cele din urmă oprortunitatea acestor investiții în condiții în care porturile la marea neagră ale Ucrainei s-au blocat iar aceasta țară avea nevoie de o alternativă pentru a putea să își exporte cerealele. Portul Constanța a devenit, astfel, cea mai la îndemână variantă, așa că autoritățile au decis să investeasca de urgență bani în infrastructura portuară.
„Acest proiect a fost proiectat pentru un port CF. Din cauza liniilor, el a ajuns un port auto. Nu are infrastructura necesara ca să asimileze toate camioanele de la poartă. Am căutat să găsim soluții. Am asfaltat anul trecut în urgență maximă de la poarta 9 la poarta 7. Am trecut niste bariere la poarta 8, să oprim acolo din trafic și să dăm drumul la câte 30. Intră 30 ies 30. Am căutat să alternăm spațiile de așteptare. Acum patrulăm prin port în zonele cu aglomerări ca să fluidizăm traficul. Traficul de mărfuri a crescut simțitor. În primele 5 luni am avut peste 30 de milioane de tone trafic și estimez că depășim 70 de milioane. Din aceste 30 de milioane, 10 au fost cereale. Cereale din Ucraina au fost 600.000 de tone”, a adăugat Florin Goidea, director general CNAPMC.
Dacă termenele vor fi respectate și nu vor apărea situații neprevăzute, atunci lucrările de înlocuire a celor 35 de linii de cale ferată se vor finaliza la începutul lunii decembrie.
Discussion about this post