Mai mulți psihologi și logopezi școlari, angajați în Centrele Județene de Asistență și Resurse Educaționale (CJRAE), au de suferit în urma deciziilor anunțate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, în cursul zilei de ieri. Prin proiectul Legii învățământului preuniversitar, centrele subordonate consiliilor județene ar urma să „dispară” și să fie înlocuite de viitoarele direcții județene de învățământ.
Astfel, consilierii școlari și-ar putea pierde „importanța” din punct de vedere juridic și legăturile cu mediul rural, acolo unde se deplasau pentru consilierea elevilor.
Din acest motiv, cei de la CJRAE Arad au creat o petiție prin care ministrul Educației este rugat să nu disoluționeze instituția CJRAE, care „s-a format și s-a consolidat ca o comunitate profesională care acționează unitar și concertat, prin folosirea experiențelor profesionale individuale și comune, pentru binele elevului și pentru mai buna lui adaptare la școală și la viață”, transmit psihologii.
Instituția organizează, coordonează metodologic, monitorizează şi evaluează, după caz, la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti, serviciile de asistenţă psihopedagogică/psihologică, furnizate prin centrele judeţene şi prin cabinetele de asistenţă psihopedagogică/psihologică, cât și serviciile de terapie a tulburărilor de limbaj prin cabinetele logopedice din unitățile de învățământ preuniversitar.
„Suntem o rețea de profesioniști (4000) interesați de dezvoltarea profesională și foarte mulți dintre noi am investit resurse financiare proprii pentru perfecționare, din dorința de a răspunde cât mai bine nevoilor beneficiarilor noștri (preșcolari/elevi/tineri, părinți și cadre didactice) și de a furniza servicii de consiliere și asistență psihopedagogică, terapie a tulburărilor de limbaj și de comunicare pentru aceștia”, adaugă creatorii petiției.
Potrivit acestora, CJRAE are reprezentanți calificați, cu diplome de licență obținute în urma unor programe de studii de lungă durată sau în sistem Bologna, cu specializare în psihologie, psihopedagogie specială, sociologie, psihosociologie, pedagogie/științele educației, asistență socială și care au urmat deja unul sau mai multe programe masterale sau cursuri postuniversitare în concordanță cu Centralizatorul privind disciplinele din învățământul preuniversitar.
Discussion about this post