Prețul unui bilet de tren, pe ruta București-Constanța a ajuns de la 60 de lei rotund, la 72 de lei. Am făcut mai multe curse, pe această direcție, ca să văd dacă își merită banii. Trec peste problema aerului condiționat (de vreme) pentru că subiectul a fost prea tocat de colegii mei de presă. Vă spun pe scurt, doar că era să mă sufoc în timpul celei mai recente călătorii, iar geamurile au fost deschise la insistențele pasagerilor. În acest articol însă, vă voi arăta strict imagini din băile trenurilor, care aduc turiști din București, pe litoral. O să vedeți de ce!
Mai bine te ții!
Totul pornește de la igienă. Nu există restaurant bun cu băi proaste, la fel și în cazul trenurilor și nu numai. Totul trebuie judecat pornind de la toaletă. Aceasta este baza. Am fost ca reporter la diferite primării din țară, cu toalete în fundul curții. E, să nu vă gândiți că era o întâmplare. Acestea spuneau totul și despre modul în care se face administrație publică, acolo.
Acum mă voi referi strict la trenuri, mai precis la trenurile estivale care pornesc din Gara de Nord din București. Sunt poate cele mai traficate în această perioadă a anului, iar de curând prețul pentru o călătorie a crescut cu 12 lei. Merită? Sau haideți să întrebăm altfel: au crescut și condițiile odată cu aceste prețuri? Ia priviți pentru început imaginile suprinse în baia unui tren care aducea turiști pe litoral în prima parte a lunii iulie:
Am luat un alt tren pe direcția București – Constanța și pe finalul lunii iulie. Baia arăta mult mai rău, iar următoarele imagini stau drept probă pentru afirmația asta:
Mizeria din trenuri se face într-un parteneriat public-privat. În alte cuvinte, vina aparține atât celor de la CFR cât și turiștilor care nu păstrează curățenia. Rămâne de văzut cine va face primul pas spre o schimbare, turistul sau CFR-istul.
Discussion about this post