Preţul şi calitatea materialelor de zidărie folosite în construcţia unei case reprezintă pentru mai mult de 80% dintre români cele mai importante aspecte evaluate atunci când se informează asupra unei locuinţe, reiese din rezultatele unui studiu de specialitate, publicat marţi.
Conform Reveal Marketing Research, două treimi (66%) dintre români au încredere în eficienţa materialelor de construcţii durabile şi ecologice, în timp ce 75% consideră că sustenabilitatea este la fel de importantă, precum confortul în procesul de construcţie şi folosinţă a unei locuinţe.
Cercetarea arată că, în timpul procesului de informare asupra unei locuinţe, românii caută activ soluţii funcţionale, preţul (88%) şi calitatea materialelor de zidărie folosite (83%) fiind cele mai importante aspecte evaluate.
În ceea ce priveşte atributele materialelor de zidărie folosite, doi din trei români declară că ar avea multă şi foarte multă încredere să construiască o casă cu cel mai durabil şi ecologic material, mai ales cei tineri, cu vârsta între 18 şi 24 ani (70%), dar şi cei care în prezent locuiesc în locuinţe din cărămidă (71%) sau BCA (68%).
De asemenea, pentru 52% din totalul celor chestionaţi se observă că este important ca materialele de zidărie să fie prietenoase cu mediul înconjurător. Mai mult decât atât, 40% dintre români declară că au ales un material de construcţie cu caracter durabil şi eficient energetic, ce ajută la reducerea emisiilor de carbon din atmosferă.
Potrivit sursei citate, o treime dintre români consideră că aceasta ar trebui să fie prietenoasă cu mediul în procesul de construcţie şi de folosinţă (28%), un procent semnificativ mai mare înregistrându-se în cazul tinerilor sub 35 ani (35%) care, în general, manifestă un interes mai ridicat de a proteja mediul înconjurător.
În prezent, peste jumătate dintre specialiştii în domeniu sunt preocupaţi în mare măsură de problemele ecologice în construcţii, spre exemplu de problema emisiilor de carbon (53%) sau de utilizarea unor surse de energie neregenerabile (52%).
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 17 – 26 mai 2022 pe un eşantion de 1.269 de persoane cu vârste de peste 18 ani plus 505 respondenţi persoane care lucrează în domeniul construcţiilor. Eroarea maximă de eşantionare pentru targetul general este +/-2,8% la un nivel de încredere de 95%.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.
Sursa: Agerpres
Discussion about this post