În urma situației create după decizia companiei Blue Air de a-și suspenda temporar zborurile de pe aeroporturile din România, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a decis să monitorizeze îndeaproape întregul proces de repatriere a românilor afectați și a luat și o serie de măsuri, la nivelul instituției.
„Președintele ANPC, Horia Constantinescu, și-a pus la dispoziția pasagerilor aflați în dificultate, din cauza deciziei Blue Air, unul dintre numerele personale de telefon – disponibil 24 ore din 24, spre deosebire de programul uzual de lucru al oricărui funcționar, de 8 ore, zilnic – pentru că aceștia să îi poată semnala, în scris, prin SMS sau aplicația whatsapp, locul și situația concretă în care se află, pentru a putea fi ajutați, în cel mai scurt timp. Numărul de telefon este: 0040 745 999 111”, transmite ANPC într-un comunicat de presă.
De asemenea, ANPC a solicitat companiei aviatice să prezinte o situație clara a zborurilor anulate, pentru toată perioada anunțată, cu toate detaliile necesare pentru a se putea interveni, în mod proactiv (rute, orar, număr de pasageri afectați).
Ce drepturi au pasagerii afectați
Conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 februarie 2004, de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, pasagerii aflați în situațiile de mai sus au dreptul de a li se oferi gratuit următoarele:
- mese și băuturi răcoritoare, direct proporționale cu timpul de așteptare;
- cazare hotelieră: în cazul în care este necesară o ședere de una sau mai multe nopți sau în cazul în care este necesară o ședere suplimentară față de cea prevăzută de pasager;
- transportul dintre aeroport și locul cazării (hotel sau altele);
- pasagerii au dreptul la două apeluri telefonice gratuite și de a trimite gratuit mesaje prin telex, fax sau e-mail.
Totodată, pasagerii curselor anulate au dreptul la rambursarea în termen de 7 zile a întregului cost al biletului sau rerutarea, în cel mai scurt timp, către destinația prevăzută. În plus, pasagerii pot solicita compensații stabilite în regulament pentru anularea zborului, calculate în funcție de distanța călătoriei, mai precizează ANPC.
Discussion about this post