Cei mai mari producători auto din lume plănuiesc să cheltuiască aproape 1.200 miliarde de dolari până în 2030 pentru a dezvolta și produce milioane de vehicule electrice, împreună cu bateriile și materiile prime care să susțină această producție, informează Reuters, în urma unei analize a datelor publice și a prognozelor acestor companii.
Cifra investițiilor depășește dublul celui mai recent calcul publicat în urmă cu un an. Producătorii auto plănuiesc să construiască 54 de milioane de vehicule electrice cu baterii în 2030, reprezentând peste 50% din producția totală de vehicule, potrivit analizei, conform Reuters. Pentru a susține acest nivel, constructorii auto și partenerii lor în domeniul bateriilor intenționează să instaleze 5,8 terawați-oră de capacitate de producție de baterii până în 2030, potrivit datelor furnizate de Benchmark Mineral Intelligence și de producători.
În fruntea campaniei se află Tesla. Directorul executiv Elon Musk a prezentat un plan îndrăzneț de a construi 20 de milioane de vehicule electrice în 2030, ceea ce necesită o cantitate estimată de 3 terawați-oră de baterii. La sfârșitul lunii octombrie, Musk a declarat că Tesla lucrează deja la o platformă de vehicule mai mici care ar urma să coste jumătate din prețul modelului 3 și al modelului Y. Tesla nu și-a dezvăluit pe deplin planurile de cheltuieli, dar o astfel de creștere exponențială va avea un cost de sute de miliarde de dolari, potrivit unei analize Reuters.
Volkswagen are planuri ambițioase până la sfârșitul deceniului, vizând mult peste 100 de miliarde de dolari pentru a-și dezvolta portofoliul global de vehicule electrice, pentru a adăuga noi „gigafabrici” de baterii în Europa și America de Nord și pentru a asigura aprovizionarea cu materii prime cheie.
Japonezii de la Toyota Motor Corp investesc 70 de miliarde de dolari pentru electrificarea vehiculelor și producerea mai multor baterii și se așteaptă să vândă cel puțin 3,5 milioane de modele electrice cu baterii în 2030. Plănuiește cel puțin 30 de modele electrice diferite și se așteaptă să facă tranziția întregii game Lexus la electricitatea pe baterii în acest interval.
Ford Motor continuă să își mărească nivelul de cheltuieli pentru noi vehicule electrice – acum la 50 de miliarde de dolari – și pentru cel puțin 240 de gigawați-oră de capacitate de baterii cu partenerii săi, în timp ce își propune să producă aproximativ 3 milioane de vehicule electrice în 2030 – jumătate din volumul său total.
Mercedes-Benz a alocat cel puțin 47 de miliarde de dolari pentru dezvoltarea și producția de vehicule electrice, aproape două treimi din această sumă fiind destinate creșterii capacității globale de baterii cu partenerii săi la peste 200 de gigawați-oră.
BMW, Stellantis și General Motors plănuiesc fiecare să cheltuiască cel puțin 35 de miliarde de dolari pentru vehicule electrice și baterii, Stellantis prezentând cel mai agresiv program de baterii: O capacitate planificată de 400 gigawați-oră cu parteneri până în 2030, inclusiv patru fabrici în America de Nord, informează Reuters.
Discussion about this post