Previziuni sumbre pentru litoralul! Vacanțele românilor vor fi mai scurte iar turiștii nu vor mai arunca banii în stânga și în dreapta. Industria turismului de pe Litoral prevede călătorii mai puține și mai scurte în 2023. Agenții de turism și hotelierii sondează zilele acestea tendințele românilor pentru vara viitoare. 90% dintre românii care au mers la mare în ultimii 3 ani vor să revină în vacanță, iar peste jumătate dintre ei iau în calcul alocarea unor bugete mai mari, din cauza scumpirilor.
În timp ce întreaga lume privește la evoluția crizei din Ucraina și încearcă să facă față inflației ridicate, industria turismului se pregătește pentru sezonul de vară următor. Cel mai recent sondaj de piață făcut pe 4.000 de români a relevat ca peste 87% iau în calcul litoralul românesc pentru vacanța de vara viitoare, în vreme ce aproape 11 procente nu au luat încă o decizie în această privință.
„Cei mai mulți dintre turiștii care vin pe litoralul românesc reprezintă familiile cu copii. Ponderea este de peste 68%”, spune agentul de turism Ștefan Necula.
Rezervările pentru vacanța de vară arată bine, deocamdată. Destinațiile populare rămân Eforie Nord (26,5%) pe prima poziție, urmată de Mamaia (20,6%), Saturn ( 9,4%), Neptun ( 7,7%), Venus si Jupiter ( sub 5%).
„Stațiunea Mamaia este o stațiune completă care oferă absolut toate tipurile de distracție, motiv pentru care aici sunt trei tipuri de turiști: sunt cei din zona de cluburi, sunt cei din zona family și cei din zona de weekend„, precizează Ionuț Puznava, vicepreședinte al Patronatului Marea Mamaia.
Când își aleg cazarea, românii se orientează în proporție covârșitoare, către hotelurile de 3 și 4 stele iar în ceea ce privește serviciile incluse în pachetul turistic, cei mai mulți preferă sejururile all inclusive, în vreme ce 29% caută cazare cu mic dejun. Cei mai puțini – 13,3% – sunt interesați de un pachet, ce include doar cazarea.
Potrivit unei statistici realizată de litoralulromânesc.ro, topul preferințelor românilor în materie de hoteluri este deschis de hotelurile de 3 *** – 58 %, urmat de hotelurile de 4 **** – 26 %, de cele all-inclusive – 37 %. Dintre repondenți 29%preferă cazare cu mic dejun, iar 13% doar cazarea.
„Serviciile all inclusive la care s-au adaptat în această perioadă hotelierii sunt un răspuns la solicitările clienților români. Acum pretențiile lor sunt ridicate datorită faptului că au călatorit foarte mult în străinatate, s-au învățat cu alt nivel de servicii„, afirmă Cristian Bărhălescu, manager agenție de turism.
După o vară bună și un sezon de toamnă promițător, perspectivele pentru anul viitor nu par la fel de luminoase. Prețurile ridicate la energie și recesiunea iminentă i-ar putea forța pe unii turiști să își schimbe planurile de călătorie și de vacanță. Mai mult de jumătate din cei ce au de gând să-și rezerve un sejur pe litoralul românesc sunt dispuși să plătească mai mult, constienți de scumpiri, în timp ce puțin peste o treime vor aloca aceeași sumă ca în 2022. Pragul psihologic pentru bugetul de vacanță e suma de 2.000 de lei de persoană. Puțini sunt dispuși să-l depășească iar cei mai mulți nu vor să-l atingă.
Turiștii vor avea mai puțini bani pentru a călători, sejururile vor fi semnificativ mai scumpe și prin urmare, vom vedea călătorii mult mai puține și mai scurte.
Discussion about this post