Sunt cozi kilometrice la vămile care leagă România de Ucraina. Peste 300 de TIR-uri au așteptat aseară, în coloană, să treacă Dunărea în Ucraina prin Punctul de Trecere a Frontierei de la Isaccea. Din cauza faptului că în țara vecină sunt probleme cu alimentarea cu energie electrică, șoferii sunt nevoiți să aștepte cu zilele să le vină rândul.
De când ieși din Isaccea și până la punctul de trecere al frontierei sunt 3 kilometri. De-alungul acestui drum s-a întins coada de camioane încărcate cu mărfuri de tot felul pentru Ucraina. De vină pentru această situație sunt penele de curent tot mai dese din țara vecină.
Pentru camioane este cel mai greu, căci mașinile mici sunt mai ușor de procesat manual, însă acest lucru este aproape imposibil în cazul TIR-urilor, așa că ele rămân blocate la Isaccea.
„Sunt aici de 48 de ore. Este din cauză că în Ucraina sunt problem cu energia electric. Se oprește des și din cauza asta și în vămi nu se poate lucra. Nu știu cât o să mai stau aici sincer”, a declarat un șofer ucrainean de tir.
La Isaccea, problemele sunt pe partea ucraineană. În ultimile două zile au fost nenumărate penele de curen, asta din cauza că la Kiev au fost bombardate puncte energetice importate. Drept urmare nici sistemul de management al vămii nu mai funcționează la capacitate normală. A picat aplicația vamală, iar formalitățile de trecere a frontierei pentru camioanele de mare tinaj nu mai pot făcute online. Așa se explică numărul mare de tiruri care așteaptă la trecerea cu bacul de la Isaccea, de pe ambele părți ale Dunării.
„Sunt pe drum de 7 zile. La Iscaccea am ajuns astăzi și stau de azi dimineață. Nu mai avem mâncare, nu mai avem apă. Totul este din cauza bombardamentelor din Ucraina. Eu am mandarine în camion și deja încep să se strice”, a precizat un șofer turc.
Mai grav este că mulți dintre ei transportă alimente perisabile. Combustibilul este pe terminate și în aceste condiții nu mai pot asigura nici temperatura necesară în camioanele frigorifice iar marfa riscă să se strice. Pentru a mai decongestiona blocajul, în vama de la Orlovka a fost adus un generator. Acesta, însă, are o capacitate mică și nu face față. Urmează ca în cel mai scurt timp din România să fie trimis unul cu o capacitate mai mare.
În acest moment, mai toate rutele de transport care leagă Ucraina de diferite țări europene sunt folosite la capacitate maximă.
Discussion about this post