În Cartierul Tomis PLUS din Constanța ieși pe MINUS, dacă nu te bați pentru drepturile tale. Pe lângă clădirile ridicate fără toate autorizațiile necesare, de ceva timp, oamenii s-au confruntat și cu problema facturilor mari, la curentul electric.
Iată ce li s-a întâmplat, dar și cum și-au schimbat soarta! Poate că exemplul lor vă va ajuta și pe dumneavoastră să vă găsiți dreptatea.
Lăutărește, după ureche, așa au fost branșați la curent mai mulți proprietari de apartamente din cartierul Tomis Plus. Oamenii nu puteau să-și dea consumul individual, ci numai la comun și să plătească la paușal. Asta a fost prima problemă. Ca s-o rezolve, trebuiau să plătească o sumă uriașă de bani pentru o branșare conformă, ceva ce era de fapt datoria dezvoltatorului imobiliar, nu a cumpărătorului.
„Cum toți cumpărătorii de bună credință ai apartamentelor au avut stipulat în contractele de vânzare- cumpărare că locuințele sunt branșate la rețelele de apă, canalizare, gaze și electricitate, aceștia nu au acceptat să plătească proiectarea și realizarea de branșamente conforme. Prețul unui astfel de branșament poate fi de 20.000, ca să scăpăm de problemă! Putea să coste și 100.000 lei, pentru că este în funcție de numărul de apartamente din acel bloc sau de distanța față de punctul de transformare. Aceste branșamente conforme trebuiau să fie construite de către dezvoltatori, nu de noi “, ne spune unul dintre locuitorii cartierului Tomis Plus.
Cel mai rău pentru oamenii de aici era că nu beneficiau de plafonarea prețului la energia electrică, deoarece legea lua în calcul doar utilizatorii individuali, nu și pe cei care raportează consumul la comun.
„Pentru că la momentul preluării de catre Enel Distribuție a rețelelor electrice nu existau documentații legale pentru branșamentele electrice făcute de dezvoltatori, Enel Distributie nu poate furniza curent electric individual, pe apartamente, întrucât legătura dintre punctul de transformare și imobil nu este una conformă. Pentru acest motiv, Enel Distributie montează un contor general în proximitatea postului de transformare și nu își asumă traseul până la intrare în bloc. Factura se emite pe un singur contor și ca atare nu poate aplica acea plafonare pe fiercare apartament în parte. Ce înseamnă asta? Prețul poate ajunge plafonat în jurul valorii de 2 roni per kw/oră.“, ne explică unul dintre proprietari.
În loc să se plângă pe Facebook sau Tik Tok, acești constănțeni au decis să urmeze calea legală. Au apelat la autorități, iar problemele lor au fost rezolvate.
„Proprietarii vor plăti curentul electric plafonat, conform ordonanței de guvern nr 119 din 01 septembrie 2022. Am reușit asta pentru că l-am contactat pe președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, Horia Constantinescu. Acesta a facut demersuri în comisia de energie electrică din Parlamentul României. Astfel, senatorul Daniel Zamfir-Cătălin, împreună cu actualul ministru al energiei, domnul Virgil Daniel Popescu și reprezentanții ANRE, au adăugat în ordonanța de guvern și asociațiile de proprietari care au contor general, urmând ca acestea să impartă consumul total per apartamente și acest consum să beneficieze de plafonare. În acest fel se vor plăti aceleași tarife de care beneficiază toți consumatorii care se încadreaza în acele plafoane impuse de ordonanta de Guvern 119 din 01 sept 2022. Personal, fără a dori să fac campanie electorală sau fără a ridica în slăvi pe cei care au facut posibil acest lucru, eu le mulțumesc! “, este declarația unui locuitor al cartierului Tomis Plus.
Discussion about this post