Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, a crescut faţă de perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2022, faţă de perioada corespunzătoare din 2021, atât ca serie brută, cu 4,5%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 5,2%, arată datele publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Astfel, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2022, comparativ cu perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 4,5%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,4%), vânzărilor de produse nealimentare (+4,5%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,7%).
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în primele 11 luni ale anului trecut, comparativ cu perioada similară din 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 5,2%, datorită creşterii înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,3%), vânzările de produse nealimentare (+4,5%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,3%).
Conform INS, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna noiembrie 2022 comparativ cu luna precedentă, a crescut, pe ansamblu, cu 2%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+11,5%). Scăderi au înregistrat comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-9,7%) şi vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-1,8%).
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a scăzut, pe ansamblu, în noiembrie 2022, comparativ cu luna precedentă, cu 0,1%, ca urmare a scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-3,8%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-0,2%). Vânzările de produse nealimentare au crescut cu 2,3%.
De asemenea, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna noiembrie 2022, comparativ cu luna noiembrie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 4,4%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+7,3%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+4,7%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,3%).
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna noiembrie 2022 comparativ cu luna noiembrie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+7,8%), comerţul cu amănuntul al 3/4 carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+5%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,5%).
Discussion about this post