Google s-a angajat să aducă modificări la o serie de produse şi servicii ale sale, pentru a-şi continua alinierea practicilor la legislaţia UE, în special în ceea ce priveşte lipsa de transparenţă şi de informaţii clare pentru consumatori, a anunţat joi Comisia Europeană
În urma unui dialog iniţiat în 2021 cu Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor (CPC), coordonată de Comisia Europeană, Google a convenit să abordeze problemele ridicate de autorităţi şi să introducă modificări în Google Store, Google Play Store, Google Hotels şi Google Flights pentru a asigura conformitatea cu normele UE privind protecţia consumatorilor.
„Chiar şi astăzi, la aproape trei ani de la începutul pandemiei de COVID-19 şi de la măsurile ulterioare de limitare a mişcării persoanelor, observăm că un număr tot mai mare de consumatori apelează la internet pentru a-şi rezerva vacanţele, pentru a face cumpărături sau pentru a consulta o recenzie. Consumatorii din UE au dreptul de a fi informaţi în mod clar şi complet, astfel încât să poată face alegeri în cunoştinţă de cauză. Angajamentele asumate de Google reprezintă un pas înainte în această direcţie. Solicităm Google să respecte pe deplin Regulamentul privind geoblocarea, asigurându-se că toţi consumatorii se pot bucura de aceleaşi drepturi şi pot accesa acelaşi conţinut, oriunde s-ar afla în UE”, a afirmat comisarul pentru justiţie, Didier Reynders.
În urma dialogului, Google s-a angajat să îşi limiteze capacitatea de a efectua modificări unilaterale legate de comenzi în ceea ce priveşte preţul sau anulările, precum şi să creeze o adresă de e-mail urmând a fi utilizată exclusiv de autorităţile de protecţie a consumatorilor, pentru ca acestea să poată raporta conţinutul ilegal şi să solicite eliminarea sa rapidă.
În plus, Google a fost de acord să introducă o serie de modificări ale practicilor sale, şi anume în privinţa: Google Flights şi Google Hotels, oferind consumatorilor explicaţii clare care să le permită acestora să ştie dacă încheie un contract direct cu Google sau dacă Google acţionează pur şi simplu ca intermediar şi indicând în mod clar preţul utilizat ca referinţă atunci când reducerile sunt publicate pe platformă, precum şi faptul că recenziile nu sunt verificate pe Google Hotels.
De asemenea, compania va accepta aceleaşi angajamente în materie de transparenţă ca cele asumate de alte mari platforme de cazare în ceea ce priveşte modul în care le prezintă consumatorilor informaţii, de exemplu cu privire la preţuri sau la disponibilitate.
Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor (CPC) va monitoriza în mod activ punerea în aplicare a acestor angajamente, iar autorităţile naţionale vor monitoriza şi vor asigura respectarea acestora în cazul în care persistă preocupări. În special, una dintre practicile Google nu respectă încă pe deplin Regulamentul privind geoblocarea, în măsura în care societatea aplică limitări tehnice pentru utilizarea aplicaţiilor care ar fi în mod normal disponibile în ţara în care se află temporar utilizatorul.
Sursa: Agerpres
Discussion about this post