Ziua Internațională a Nonviolenței este sărbătorită în școlile din întreaga lume pe 30 ianuarie pentru a-i motiva pe elevii de astăzi, adulții de mâine să găsească soluții non-violente la conflicte. Ziua își are originea în Spania și s-a răspândit în întreaga lume, amintindu-ne de învățăturile pacifiștilor și ale susținătorilor non-violenței, inclusiv ale lui Mahatma Gandhi, conform nationaltoday.com.
Llorenç Vidal Vidal, un poet, educator și pacifist spaniol, a considerat că școlile ar trebui să fie locul în care liderii și cetățenii de mâine sunt învățați despre importanța păcii universale și a soluționării conflictelor prin mijloace non-violente. Cu acest scop în minte, el a fondat „Dia Escolar de la No-violència i la Pau” sau Ziua școlară a nonviolenței și păcii, pe 30 ianuarie, aniversând în același timp și moartea legendarului apostol al păcii mondiale, Mahatma Gandhi.
El a conceptualizat această zi ca un început pentru crearea și cultivarea unui ecosistem educațional care facilitează învățăturile non-violenței. De-a lungul anilor, în mare parte datorită eforturilor sale, ziua a dobândit statutul de inițiativă de pionierat, neguvernamentală, independentă, liberă și voluntară de a populariza învățăturile „educației non-violente și pacificatoare”, absorbite de cadrele educaționale din întreaga lume.
Astăzi, ziua este respectată în întreaga lume și este cunoscută și prin acronimul DENIP, derivat din numele său spaniol. DENIP lucrează pentru a crea și promova o cultură și un ecosistem de educație care prețuiește non-violența și pacea. Ea propagă dragostea universală peste egoism, non-violența față de violență și pacea față de război.
În această zi, școlile din întreaga lume organizează evenimente și conferințe în care educatorii, profesorii și studenții de la toate nivelurile sunt invitați să participe și să discute liber despre cum să creăm o societate non-violentă, pașnică și justă.
În România, fenomenul de bullying are proporţii nemaiîntâlnite: un elev din doi este victima actelor de ameninţare, de umilire sau de violenţă fizică, iar 4 copii din 5 asistă la situaţii de bullying. Conform datelor oficiale, în sistemul de educaţie a fost înregistrată o creştere cu aproape o treime a situaţiilor de bullying sesizate, în anul şcolar 2021-2022, prin comparaţie cu anul şcolar anterior (10.971 de situaţii de bullying constatate, faţă de 7.715).
Discussion about this post