Constanța va fi absentă de la Târgul de Turism al României, ediția de primăvară, care va începe peste două zile. Cauza este înființarea Organizației de Management al Destinației (OMD) Mamaia-Constanța, proces care a durat mai mult decât au preconizat autoritățile locale. Cu toate acestea, specialiștii în turism de pe litoral susțin că se putea face mai mult și trebuia găsită o soluție alternativă.
Deși nici în anii trecuți Constanța nu a participat la Târgul de Turism al României, din cauza pandemiei de COVID-19, anul acesta, când evenimentul a fost reluat, orașul de la malul mării nu avea voie să lipsească, susțin specialiștii în turism de pe litoral
„E o lipsă de interes, viziune și strategie. Atât timp cât Constanța nu participă la Târgul de Turism, încasările vor fi mai mici pe această zonă, destinația Mamaia, în special Constanța”, a declarat Cristian Bărhălescu, vicepreședinte ANAT Sud-Est.
„Mie îmi pare rău că, în sfârșit, începusem și noi din 2017-2018 să avem o tradiție de participare ca destinație integrată parteneriat public-privat la Târgul de Turism al României. Nu are nicio importanță ce partid este la autoritatea locală, că, în final, odată câștigată primăria, ei sunt niște administratori, important e să avem un parteneriat bun cu ei. S-a făcut și OMD Mamaia-Constanța și, într-adevăr, ar fi fost foarte bine să se participe, cum fac alte destinații de pe litoral. În mod sigur, de la anul nu mai trebuie să scăpăm singura manifestare importantă din turismul național”, a afirmat Anca Nedea-Pavel, director executiv Organizația Patronală Mamaia-Constanța.
Corina Martin, președintele de onoare al Asociației Patronale RESTO, susține că a atras atenția asupra importanței participării Constanței la Târgul de Turism al României, dar fără rezultat. Cauza se pare că ar fi OMD Mamaia-Constanța, care, încă de la primii pași, pune bețe în roate promovării litoralului românesc.
„Ca specialist în promovare, mai ales, în turism, am atras atenția, de mai bine de două luni, asupra faptului că orașul Constanța nu poate lipsi de la Târgul de Turism al României și am transmis către colegii de la OMD rugămintea și solicitarea RESTO pentru a ne organiza în vederea participării. Din păcate, s-a considerat la nivelul conducerii OMD-ului că, întrucât OMD-ul nu era încă oficial autorizat de Ministerul Turismului, lucru care s-a întâmplat săptămâna trecută, nu aveam cum să participăm la acest târg, în ideea că după autorizarea de la minister, OMD-ul va primi banii din conturile primăriei, banii ce provin, de fapt, din taxa de promovare Mamaia Sat Vacanță, banii pe care îi va avea în cont OMD Constanța-Mamaia” , a declarat Corina Martin.
Președintele de onoare al Asociației Patronale RESTO susține că a cerut Primăriei Constanța și Consiliului Județean Constanța să se organizeze ca toate celelalte primării și consilii județene care dețin stațiuni turistice și au potențial turistic pentru a închiria ele ca instituții, deci un stand în care să fie prezenți cu toții, dar solicitarea nu a fost acceptată.
„Este regretabil, din punctul meu de vedere, este o decizie greșită, pentru că, de fapt, în acest moment, începând de joi, acolo unde toate destinațiile din România și nu numai vor fi prezente, Constanța și județul Constanța vor lipsi. Sigur că afectează la modul negativ această absență imaginea stațiunii Mamaia și a litoralului românesc, care avea nevoie de note bune acum, după un sezon extrem de prost pentru stațiunea Mamaia, mai ales și, repet, din punctul meu de vedere, campania de promovare trebuia deja de mult să înceapă, cu atât mai rău faptul că acum avem o notă foarte proastă prin absența de la acest târg de turism. Consider că decizia este una greșită”, a mai spus Corina Martin.
Contactat telefonic, președintele OMD Mamaia-Constanța, George Măndilă, a explicat de ce Constanța este marea absentă, anul acesta, de la cel mai important eveniment de turism al anului și promite că la anul orașul de la malul mării va avea o prezență „triumfală”.
„Noi, odată cu hotărârea de consiliu local 2022, fondurile pe care le aveam în ceea ce privește activitatea de promovare a turismului, au fost blocate, pentru a intra în conturile OMD-ului. Deci este o perioadă de tranziție, din noiembrie 2022, până în aprilie 2023, în care banii aceia nu se pot utiliza. Târgul de Turism a picat exact în această perioadă tranzitorie. Am vorbit cu partenerii din OMD și anume patronatele și au spus că nu este atât de grav faptul că nu ne-am dus acolo, fiindcă noi o să facem un eveniment al nostru aici, în Mamaia, probabil că în luna aprilie, în colaborare cu Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură. Neavând aceste sume la dispoziție, trebuia să prindem poziție bugetară în buget la primărie pentru așa ceva. Din calculele care s-au făcut, pentru a avea un stand la standarde înalte, care să rezoneze cu numele stațiunii și cu valoarea orașului, ar fi fost nevoie de aproximativ 100.000 de euro fara T.V.A. Evident, nu era cazul. Vorbim de o sumă importantă, erau și alte nevoi pe buget” , a declarat Măndilă.
Președintele OMD Mamaia-Constanța promite că la anul lucrurile nu vor mai sta la fel și că Mamaia și Constanța nu vor mai lipsi de la niciun târg de turism.
„OMD-ul va recupera această chestiune, nu e un capăt de țară. De la anul, vom fi triumfali acolo. Începând cu aprilie, la orice târg de turism important, OMD-ul va participa, pentru că va gestiona singur această problemă, nu va trece prin furcile caudine ale procedurilor administrației locale”, a mai spus George Măndilă.
Ediția de primăvară a Târgului de Turism al României are loc în perioada 23 – 26 februarie 2023, fiind dedicat atât agențiilor de turism, touroperatorilor, participărilor internaționale și serviciilor turistice, cât si zonelor turistice din România prin intermediul: Unitatilor Administrativ Teritoriale, Consiliilor Județene, Primăriior, Asociațiilor de Turism, Oficiilor de Turism.
Discussion about this post