Autostrăzile din România ar putea avea mai multe benzi pe sens.Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis în SICAP documentaţia de atribuire pentru lansarea procedurii de achiziţie publică pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru lărgirea la trei benzi pe sens a autostrăzii A1 Bucureşti – Piteşti şi a autostrăzii A2 Bucureşti – Fundulea şi revizuirea studiului de fezabilitate pentru lărgirea la trei benzi pe sens a autostrăzii A3 Moara Vlăsiei – Dumbrava.
Potrivit unui comunicat al CNAIR, obiectul procedurii de achiziţie publică îl reprezintă atribuirea contractului de proiectare pentru realizarea: expertizei tehnice pentru fiecare dintre sectoarele de autostradă A1 Bucureşti – Piteşti, A2 Bucureşti – Fundulea şi A3 Moara Vlăsiei – Dumbrava; studiului de fezabilitate, ţinând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislaţiei în vigoare (norme, normative, standarde, legi etc.) pentru fiecare dintre sectoarele de autostradă A1 Bucureşti – Piteşti, A2 Bucureşti – Fundulea; revizuirii studiului de fezabilitate, ţinând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislaţiei în vigoare (norme, normative, standarde, legi etc.) pentru sectorul de autostradă A3 Moara Vlăsiei – Dumbrava.
Durata contractului de proiectare este de 18 luni, din care 17 luni pentru realizarea celor trei studii de fezabilitate.
După validarea documentaţiei, CNAIR va putea lansa licitaţia propriu-zisă aferentă contractului de proiectare.
Proiectul are ca scop creşterea capacităţii de transport şi eliminarea blocajelor de trafic, asigurând un grad ridicat de siguranţă a traficului rutier, precizează compania de drumuri.
Sursa de finanţare pentru contractul de prestare servicii de proiectare va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile şi alte surse de finanţare legal constituite.
Sursa: Agerpres
Discussion about this post