Jaf la CFR Marfă în Constanța! Doi hoți au pus pe butuci patru locomotive de la care au furat toate cablurile electrice, prețioase pentru conținutul lor în cupru. Locomotivele sunt acum nefuncționale. Prejudiciul este uriaș: aproape 5 milioane de lei. Cei doi constănțeni au fost arestați preventiv pentru furt calificat.
Primul atac la depoul CFR Palas Constanța a avut loc la sfârșitul lui februarie. Cei doi indivizi acționau în timpul nopții, la adăpostul întunericului. Și-au ales țintele în funcție de stâlpii de iluminat care funcționau în depou.
„Au venit aici la prima locomotivă, s-au urcat pe tampon, au îndepărtat chederul de la geamul locomotivei și au pătruns înăuntru”, a declarat un angajat CFR.
Cabina locomotivei este devastată. În urmă lor, hoții au lăsat un dezastru.
„Geamul l-a spart și-apoi l-au scos pe-acesta din cheder. Că să între… Că să între sau că să arunce cuprul, cablurile, da”, a adăugat un angajat CFR.
„Au intrat pe geamul lateral din dreapta, l-au spart, au intrat în locomotivă, au sustras cablurile, au ieșit pe acest geam frontal-lateral din stânga cu componentele furate”, a precizat Viorel Păpureanu, șef depou CFR Palas Infractorii.
Atacatorii au tăiat mai multe fire şi cabluri electrice și au dispărut cu marfa furată. Știau clar unde să acționeze și ce să caute. La anchetă, oamenii legii au aflat că tatăl unuia dintre hoți, fusese mecanic de locomotivă și le-a spus ce să caute.
Cuprul e scump: 30 lei oferă un centru de colectare fier vechi, pe fiecare kilogram de cupru. După ce au forţat uşile de acces şi au rupt sigiliile a 5 locomotive aflate în depou, au pătruns în interiorul lor şi le-au distrus. Nicio camera de supraveghere n-a înregistrat nimic.
„Locomotivele la care au dar atacul sunt pe capătul opus, adică la intrare . Nu funcționează. Este un raport de necesitate pentru reactivarea lor; urmează să se achiziționeze”, a declarat Cristian Carp – reprezentant zonal CFR Marfă.
Procurorii au calculat un prejudiciu de 4 milioane de lei. Asta pentru că la valoarea mare a componentelor din cupru se adaugă și manoperă pentru fiecare locomotivă care va fi reparată pentru a deveni funcțională.
„Opt sute de mii de lei valoarea pieselor pentru fiecare locomotivă și 200.000 de lei contravaloarea reparațiilor”, a precizat Dan Olteanu – procuror.
La această oră, România are o singură echipă specializată în reparații de locomotive, la Craiova.
Cei doi hoți au fost capturați în urmă unui pont primit de la un alt hoț, arestat într-un alt dosar al Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanța.
Discussion about this post