Doar o lună ne mai desparte de deschiderea oficială a sezonului estival, iar Organizația de Management al Destinației (OMD) Mamaia-Constanța nu și-a început încă activitatea. În cadrul unui interviu pentru Observator Constanța, George Măndilă, președintele organizației, a declarat că lucrurile nu au evoluat așa cum și-ar fi dorit și că birocrația a fost mai puternică decât dorința lui. El susține, însă, că în luna mai, totul va prinde contur și OMD va începe să se ocupe efectiv de dezvoltarea turismului și promovarea Constanței și a stațiunii Mamaia.
„În 2022 s-a tras cu toate tunurile asupra stațiunii, reacția nu a existat, a fost o degringoladă, au fost multe voci din partea patronilor care ne cereau să ripostăm, dar nu era cazul. Am fi tras gloanțe în apă. Și atunci am așteptat 2023. Lucrurile nu eu evoluat cum mi-aș fi dorit eu din punct de vedere al rapidității, birocrația a fost mai puternică decat dorința mea, dar cred că vom avea reacție, iar această reacție cred eu că va stopa valul de stereotipuri care se aruncă asupra stațiunii Mamaia. Stațiunea are foarte multe atuuri. Este o stațiune celebră, este o stațiune de legendă”, este declarația lui George Măndilă.
Potrivit acestuia, mai sunt câteva proceduri care trebuie îndeplinite, începând de la constituirea capitalului social, crearea de conturi la bănci și trezorerie, până la chestiuni de organizare internă.
„Estimez că vom începe activitatea undeva după 1 mai, cred eu, în prima săptămână a lunii mai”, a spus el.
Ce reprezintă OMD?
În cadrul interviului acordat site-ului Observator Constanța, George Măndilă a explicat ce reprezintă, mai exact, Organizația de Management al Destinației și care sunt obiectivele și activitățile acesteia.
„În primul rând, este un acronim. Ce este important de reținut din acest acronim este MANAGEMENT. Managementul înseamnă coordonarea tututor activităților care duc la promovarea și dezvoltarea turismului în destinație. Observați că nu este numai stațiunea Mamaia, ci și Constanța.
Scopul principal este definit prin statutul OMD-ului: promovarea și dezvoltarea turismului. Acestui scop principal i se subrogă anumite obiective, iar în spatele obiectivelor, stau activitățile”, a explicat el.
George Măndilă a mai spus că toate acestea vor face parte dintr-o strategie de promovare și dezvoltare turistică a destinației, strategie pe care s-a gândit să o achiziționeze în 2023 și să o promoveze până la sfârșitul anului.
„Această strategie înseamnă o analiză profesionistă asupra unor date culese din destinație. Așadar, vom culege informații atât în pre-sezon, sezon, post-sezon, interpretarea acestor date, dezbaterea publică și apoi livrarea către populație a strategiei și către Ministerul Turismului. Tot ce se va face în OMD începând cu 1 ianuarie 2024 trebuie să fie înscris în această strategie. Și este obligatoriu, pentru că noi lucrăm cu bani publici. Din pricina aceasta, OMD-ul are foarte multe activități. Pe lângă promovare, avem organizarea de evenimente, propuneri de modificări legislative în destinație, puncte de vedere pe care le fac autoritățile publice”, a mai declarat președintele OMD Mamaia-Constanța.
Cine se află la conducere? Cine ia decizii?
OMD Mamaia-Constanța are organe de conducere, administare și control. Organul de conducere este Adunarea Generală a Asociaților (AGA). Asociații sunt 4 la număr: pe de o parte, Primăria Constanța, care reprezintă interesul public și deține 50%. De cealaltă parte, este interesul privat, format din 3 patronate: Organizația Patronală Mamaia-Constanța, Asociația Patronală RESTO Constanța și Patronatul Marea Mamaia Constanța, fiecare deține câte 13.66%. Tot ceea ce hotărăște AGA se duce către Consiliul Director, care a fost ales. Membrii Consiliului Director sunt neretribuiți prin lege, deci nu încasează niciun ban, a explicat Măndilă.
„Este o activitate benevolă, ca la asociații. Consiliul Director este format din 5 persoane: președinte, prim-vicepreședinte, 2 vicepreședinți și un secretar al Consiliului Director”, susține președintele OMD Mamaia-Constanța.
Iată cine sunt cei 5 membrii ai Consiliului Director:
Președinte – George Măndilă
Prim-vicepreședinte – Nicolae Bucovală, care este și președintele Organizației Patronale Mamaia-Constanța
Vicepreședinte 1 – Lucian Tudose, președintele Asociației Patronale RESTO Constanța
Vicepreședinte 2 – Sebastian Puznava, președinte Patronatul Marea Mamaia Constanța
Secretar – Fulvia Dinescu, secretar general Municipiul Constanța, despre a cărei prezență Măndilă susține că nu este întâmplătoare: „Rolul ei este de a se asigura de legalitatea documentelor din OMD, pentru că are experiența și studiile necesare”.
De ce George Măndilă în funcția de președinte al OMD-ului?
Întrebat cum a ajuns în funcția de președinte, Măndilă a declarat că un proiect la care lucrează încă din anul 2021 și că are atât cunoștințele necesare pentru a înțelege mecanismul de funcționare, dar și o cunoaștere foarte bună a zonei și a nevoilor ei în ceea ce privește turismul.
„Eu m-am ocupat de asta încă din 2021. A fost o muncă extraordinar de grea, pentru a armoniza toate interseele, toate orgoliile, toate ideile, ale tuturor patronatelor. Eu am insistat să intre toată lumea, toate patronatele, pentru că e nevoie de expertiza tuturor. Prezența mea la conducere a rezultat în urma mai multor discuții. Deocamdată, eu am avut răbdarea necesară ca treaba să meargă până la capăt. OMD-ul nu este neapărat despr cazări sau alimentație publică, sau despre agenții de turism. Este despre o asociatie care stie sa îmbine zona publică administrativă și zona privată. Pentru asta, trebuie să cunosti legislația publică, fie din interior, iar din partea privată, să cunoști stațiunea. Eu am 40 de ani de această stațiune. Am crescut în ea, mi-am trăit tinerețea și maturitatea în ea. De asmenea, trebuie să cunosti si clienții. Eu m-am comportat ca și client ani și ani de zile. Rolul meu nu este etern sau peren. Deocamdată, lucrurile trebuie puse pe picioare”, a explicat Măndilă.
De ce era nevoie de înființarea OMD-ului și ce beneficii are pentru constănțeni și pentru turismul din Mamaia și Constanța
Potrivit președintelui organizației, atât Mamaia, cât și Constanța, au nevoie să atragă cât mai mulți turiști, pentru a ajuta la dezvoltarea zonei și susține că promovarea lor trebuie să se facă centralizat, de aceea a fost necesară înființarea Organizației de Management al Destinației Mamaia-Constanța.
„Vocile care făceau promovarea erau izolate, singulare și nu reușeau să producă mesaje articulate, care să penetreze în foarte multe straturi sociale. OMD-ul și legea care a stat în spatele lui, a considerat că e bine ca promovarea să se facă centralizat. Acesta colectează o taxă specială de la operatorii economici care au business în turism. Deocamdată, se pune problema a institui și o taxă turistică. Cu ajutorul acestor două taxe, se face promovarea turistică. Este o piață extrem de competitivă, de aceea e nevoie de cât mai multă promovare, pentru a atrage turiști”, a mai explicat George Măndilă, care susține că pot fi atrași turiști atât din țară, cât și din străinătate.
Interviul integral poate fi vizionat mai jos:
Discussion about this post