Constănțenii au rămas fără bicicletele gratuite! Era, poate una dintre puținele bucurii pe care le mai aveau în perioada asta gri, în care orașul e într-un șantier care pare că nu se mai termină. Motivul? A expirat contractul cu firma care asigura serviciul de bike-sharing!
În tot haosul care a cuprins orașul de la malul mării de când a început șantierul în tot orașul, mai aveau și constănțenii o bucurie, dar și o modalitate de a se deplasa ușor pe distanțe mici: CT BIKE – sistemul de bike-sharing, prin care puteau folosi în mod gratuit biciclete. Iată că vara ne bate la ușă, iar bicicletele încă nu au fost date în folosință.
Potrivit reprezentanților primăriei, a expirat contractul cu firma care se ocupa de acest serviciu, iar până la această oră, nu a fost semnat un alt contract. „Încă se lucrează la documentații”, este răspunsul primăriei.
Nu știm dacă răspunsul îi va mulțumi pe constănțeni, mai ales pe aceia care abia așteptau să iasă la plimbare cu bicicleta pe faleză cu familia sau prietenii. Reamintim că CT BIKE a fost un adevărat succes. Numai anul trecut peste 46.000 de trasee au fost efectuate cu bicicletele puse la dispoziție gratuit de Primăria Constanța. Durata medie a unui traseu a fost de 51 de minute.
Povestea CT BIKE
Primăria Constanţa a atribuit pe 12 februarie 2019 un contract privind reţeaua de bike-sharing din oraş, în urma unei licitaţii deschise pe 4 octombrie 2018. Potrivit documentaţiei de atribuire, „serviciul constă în asigurarea funcționalităţii, operarea şi mentenanţa sistemului de bike-sharing aferent proiectului european ‘Black Sea Bike -Diversification of the tourism services în Constanta – Balchik cross border region by bike – BSB’. Acesta cuprinde în momentul de faţă o reţea de 24 de staţii de biciclete şi un număr de 390 de biciclete cu rol de mijloace de transport, cât şi o modalitate de petrecere a timpului liber. Această reţea acoperă şi conectează zonele importante ale Constanţei şi staţiunii Mamaia”.
Contractul-cadru a fost câștigat de CSV Infratech SRL, o societate din Brașov și a fost semnat pe 4 martie 2019. În schimbul sumei de 9.528.416,16 lei fără TVA, societatea a trebuit să presteze mai multe servicii, precum confecţionarea cartelelor de proximitate, administrarea, operarea de servere şi soluţii software bike-sharing, realizarea unei aplicaţii mobile, monitorizarea funcționării sistemului, configurarea reţelei și înfiinţarea unui call-center şi depozitarea bicicletelor achiziţionate în cadrul proiectului.
Durata contractului a fost de 4 ani, așadar, din luna martie a acestui an, nu a mai fost valabil. Oare primăria nu putea să ia măsuri din timp, astfel încât să nu ne prindă vara fără bicicletele gratuite? Deși, dacă încă se lucrează la documentații, e foarte probabil să ne prindă chiar toamna!
Discussion about this post