Şapte firme româneşti participă în perioada 16-24 mai, sub pavilion naţional, la Târgul Internaţional „Marche du Film Cannes” din cadrul programului de târguri și misiuni economice pentru anul 2023 (PPE). Participarea fiind asigurată de către Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, în colaborare cu Asociația Română de Film și Televiziune – Creative Romanian Film Makers (CRFM).
„Marche du Film este unul dintre cele mai importante locuri de întâlnire ale industriei cinematografice și a mediei internaționale. Totodată, târgul este mai mult decât o piață pentru comercializarea filmelor și a conținutului audiovizual, poziționându-se și ca o platformă pentru inovare și schimbare. Marche du Film este un eveniment care se află în siajul cunoscutului festival de film internațional, Festivalul de Film de la Cannes, eveniment de tradiție la care România a avut participări de succes”, transmit reprezentanții Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului.
Companiile românești participante sunt: Catchwave, GAT Transilvania Films, Idea Film Distribution, Malno, Libra Films, Transilvania Film și Western Transylvania Studios. România participă cu un stand național care beneficiază de un spațiu de 32mp. Pe parcursul târgului, șapte screeninguri vor fi prezentate publicului de specialitate, sporind vizibilitatea industriei cinematografice românești. Acestea sunt: Clara, Clouds of Chernobyl, Occasional Spies, Playback, Sabina, The Goat and Her Three Kids și The Secret of Pin-Up Island.
Calitatea și inventivitatea de care dau dovadă producțiile românești le fac remarcate în vederea achiziției și ulterior a distribuției în marile rețele de streaming. De exemplu, producția românească The Goat and Her Three Kids (Capra cu trei iezi) a fost deja achiziționată și distribuită de una dintre platformele video la cerere, populară și în România.
Discussion about this post