DP World dezvoltă un nou terminal multimodal cu o platformă de 119.000 metri pătrați în cadrul terminalului maritim din Portul Constanța. Inițiativa vine la mai puțin de un an de la investiția majoră în terminalul intermodal la Aiud și în terminalul de marfă RO-RO & Project din Constanța.
„Ne-am propus să facem investiții strategice care vor ajuta transportul. După proiectul început acum cațiva ani și pe cele pe care le avem în desfașurare, ne-am propus să demarăm activitățile. Este vorba despre o platformă multimodală. Această zonă logistică de 12 hectare poate fi conectată cu fluxurile provenite din transporturile maritime, creând premisele unor activități specifice care să aibă ca obiectiv creșterea fluxului de mărfuri din Portul Constanța”, a transmis Cosmin Cîrstea – Chief Executive Officer, în cadrul unei conferințe de presă.
Pe lângă standardele înalte și tehnologia modernă pe care le va pune la dispoziție, noua platformă va asigura și noi locuri de muncă.
„Este o platformă securizată și pusă la punct încă din faza de proiectare. Timpii morți vor fi foarte mult reduși pe această platoformă. Platforma e din beton. Platforma va avea o rampă de acces. Camioanele când vor ajunge la descărcare, utilajele de operare vor putea să intre direct în platformele camionaelor. Se va crea o creștere de capacitate cu 50%. Vom putea opera în acest mod circa 100 de camione zilnic. Vorbim de mărfuri containerizabile. Este un terminal multimodal. Îl numim așa pentru că este în continuarea terminalului existent. Va avea legătură cu operarea prin cale ferată și va sprijini mult traficul rutier”, a adăugat Cornel Peleanu – Manager de Proiect.
Terminalul va adăuga fluxuri anuale de marfă de aproximativ 500.000 de tone.
Noua platformă reprezintă un pas major în adăugarea de capacitate suplimentară a Portului Constanța, care a devenit cel mai important hub al Mării Negre.
Valoarea totală a proiectului este de 263.044.529,12 lei. Proiectul este cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.
Discussion about this post