Locuințele la mare sunt o adevărată mină de aur. Tot mai mulți aleg să investească pe litoral și să închirieze în regim hotelier, pe perioada sezonului estival. Dacă până nu de mult, proprietarii erau cei care te așteptau, cu cheia la gară, sau pe marginea drumului, acum internetul abundă de anunțuri cu cazări.
Unii proprietari de apartamente au închiriat deja tot, până în septembrie. Prețurile sunt pentru toate buzunarele. Dacă unii cer aproximativ 100 de lei pe noapte, alții vor sume exorbitante, de mii de euro pentru un sejur de câteva zile.
Aproximativ un miliard de lei generează cazările nefiscalizate de pe litoralul românesc.
Mare problemă este însă că multe locuri de cazare vin la pachet cu surse semnificative de stres, iar posibilitățile de soluționare sunt inexistente când mergi „la negru”.
Este un mare risc să iei cazare la un particular, pe lângă faptul că acesta încalcă legea că nu plătește impozite și nici nu îți poate oferi aceleași condiții ca la o unitate de cazare autorizată. Și dacă ai dat banii, sunt slabe șanse să-i mai recuperezi.
Pe mai multe grupuri de Facebook, turiștii își exprimă nemulțumirile. O femeie dezamăgită a povestit experiența ei într-un apartament pentru care a scos din buzunar o sumă considerabilă.
„Am plătit 600 de lei pe noapte. Banii i-au luat imediat. Am vrut sa folosim fierul de călcat, era doar cutia goală. Am vrut sa spălăm haine la mașina de spălat care în descriere este lăudată ca sporește confortul turiștilor. Nici aceasta nu funcționa. Am întrebat când vine cineva la curățenie? Mai fusesem cazați în apropiere și venea la 2 zile pentru prosoape, așternuturi etc. Mi s-a spus că ei nu sunt hotel și nu vine nimeni la curățenie, nu se schimbă așternuturile, nu se aduc alte prosoape. A zis că trimite pe cineva să vadă de mașina de spălat și că va trimite prosoape. Nu a făcut nimic. Nu i-a mai interesat nimic. Deci odată ce primesc banii, la revedere. Nu îi mai interesează. La internet am cerut parola, mi-a dat-o greșită. Deci internet pe date mobile, spălat prosoape cu mâna, ca nu puteai să le folosești 7 zile pe aceleași. La baie o hârtie igienică în prima zi la 4 persoane timp de o săptămână și doar un plic de șampon. Fără sa mai menționez ca nu știu ce curățenie a fost făcută înainte, ca pe balcon ți se lipeau picioarele de praf, praf pe aragaz, mașina de spălat vase nu se putea folosi nici ea, deoarece mirosea îngrozitor. Cu alte cuvinte s-a plătit doar dormitul. În rest, dezinteres total”, susține femeia
Pentru a evita să transformăm în dezastru clipele de distracție și relaxare, specialiștii ne recomandă să verificăm foarte bine unitatea de cazare pe care dorim să o alegem și să facem rezervări doar la cele acreditate. În spatele unui anunţ cu preţuri avantajoase și imagini idilice, există adevărate capcane. Nu de puține ori turiştii au căzut în plasa unora care închiriau locuințe care nu le aparțineau. Oamenii au aflat de pe reţelele sociale că au rămas şi fără vacanţă, şi fără bani.
„Dacă vrei calitate, te duci la o unitate clasificată. Regulile universal valabile garantează calitatea serviciilor. La negru, nu sunt respectate norme minime. De la siguranța, în caz de incendiu, la siguranța că banii ajung unde trebuie. Au fost cazuri în care oamenii au trimis bani, iar unitățile de cazare nici măcar nu existau. Astfel îți distrugi vacanța pentru că ai vrut să ieși mai ieftin. Cel mai sigur este să apelezi la o agenție de turism, aici se lucrează doar cu unități clasificate și nu riști să-ți strici vacanța”, a transmis Cristian Bărhălescu pentru Observator Constanța.
Facilităţile unui hotel, pe care un apartament nu le are, includ room service, minibar, restaurant, bar, spa şi mic dejun. Aici, în cazul în care sunt semnalate nereguli, există organe abilitate care să vină în control. Astfel, unitatea de cazare este sancționată, iar clientul are șanse să-și recupereze paguba.
Discussion about this post