CFR se pricepe bine la extreme, mai ales când vine vorba de temperatura din vagoane. Deci nu e de mirare când coboară în gări pasageri înfofoliți, în toiul verii.
Dacă nu merge aerul condiționat, se face saună și călătorii nădușesc serios până la destinație. Dar, și atunci când sistemul funcționează, tot există o problemă, pentru că – de cele mai multe ori – ajungi să cauți disperat prin bagaje după un șal, un pled, un hanorac sau… măcar o pălărie cu boruri mai largi, să te aperi de alizeu.
Romănește, lucrurile funcționează, de multe ori… în defavoarea călătorului.
Și nu scapă din astfel de încercări nici simțul olfactiv. Atunci când e prea cald, e lesne de înțeles ce miresme plutesc în compartimente. Iar când e prea frig – culmea! – miroase a încins. Poate tocmai pentru… reglarea temperaturii? Pentru că pe bieții pasageri îi ia cu călduri, de teama unei defecțiuni sau, Doamne ferește, a vreunui incident nedorit pe calea ferată, din cauza garniturilor aproape… istorice…
Discussion about this post