Organizația de Management al Destinației (OMD) Mamaia-Constanța a hotărât să își încheie colaborarea cu agenția de creație grafică, Blue Sky Advertising SRL. Această decizie a fost luată în unanimitate de către membrii prezenți la Adunarea Generală a Acționarilor, de luni,17 iulie. Următorul pas în procesul de branding al stațiunii va fi lansarea unui concurs național de soluții.
„Decizia conducerii OMD de a pune capăt colaborării cu Blue Sky Advertising SRL vine ca urmare a prejudiciului de imagine suferit de stațiune, în ultimele zile. Lansarea campaniei de promovare a fost grav afectată de asocierea brandului Mamaia cu elemente grafice care nu reprezintă esența acestuia. Odată cu rezilierea contractului, elementele de branding propuse de agenție, logo, slogan, manual de identitate vizuală, nu vor mai fi folosite de OMD. În condițiile în care drepturile de proprietate intelectuală nu vor fi transferate, în cadrul contractului nu va fi efectuată nicio plată”, a transmis astăzi organizația.
George Măndilă: „Nu s-a făcut absolut nicio plată. Nu s-au trimis bani, nu s-au încasat bani„
Pentru că subiectul logo-ului OMD Mamaia-Constanță a fost unul intens dezbătut în ultimele zile atât în presă, cât și pe rețelele de socializare, l-am contactat telefonic pe George Măndilă, președintele organizației, pentru a afla mai multe informații. Acesta susține că era datoria firmei contractate să verifice originalitatea logo-ului, având în vedere că este vorba despre o firmă cu un portofoliu impresionant.
„Noi am acordat acest contract cu bună credință, am avut așteptări mari de la el și de la viitorul logo. Noi am înțeles că era datoria dânșilor să facă aceste verificări. Se pare că au greșit, neatenți, deși, în momentul selecției, portofoliul lor arăta foarte bine și aveau clienți foarte importanți. Firma a arătat foarte bine la prima analiză. Avea clienți importanți în portofoliu. Lucra chiar și pentru organizatorii unui mare festival, iar asta ne-a dat încredere. Nu era datoria noastră să verificăm originalitatea unui logo propus”, a declarat George Măndilă.
Totodată, președintele OMD Mamaia-Constanța a ținut să sublinieze că nu s-a făcut nicio plată, așa cum s-a vehiculat în presă.
„Contractul a fost de 16.000 de euro. El se derula până la sfârșitul anului și includea foarte multe lucruri. Logo-ul nu costa mai mult de 8.000 de euro. Nu s-a făcut absolut nicio plată. Prima ecuație financiară urma să se deruleze la mijlocul lunii august. Până atunci, cred eu că orice produs ar fi putut trece prin toate filtrele de analiză. Nu s-au trimis bani, nu s-au încasat bani. În momentul în care am făcut acel contract, nu aveam bani publici în cont. La momentul contractării și când s-au trimis aceste materiale, OMD-ul lucra numai și numai din bani privați, adică din sumele transferate de patronate, deci nu discutam de bani atunci. Primăria încă nu a transferat sumele provenite din taxa de promovare către OMD”, a mai explicat Măndilă.
OMD va organiza, în perioada următoare, un concurs național de soluții, pentru crearea unui brand nivelul standardelor internaționale actuale, care să reflecte corect identitatea stațiunii Mamaia. Un juriu de specialitate, selectat la nivel național, va evalua propunerile tuturor agențiilor și artiștilor grafici, care vor alege să se înscrie în competiție.
Pentru a încuraja o participare cât mai largă, OMD își anunță și intenția de a oferi premii pentru propunerile selectate.
Discussion about this post