În perioada 10-15 iulie, șase profesori ai Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Constanța, Nicoleta Benchea, Teodora Ceti, Monica Condrea, Laura Mavrodin, Domnica Măndescu și Elena Menaef-Rădulescu, au participat la cursul „Digital Tools for Collaboration, Communication, Creativity and Critical Thinking (4Cs)”, în Berlin, Germania, în cadrul Acreditării Erasmus+, Acțiunii Cheie 1 – Educație Școlară – Mobilitatea persoanelor în scopul învățării, finanțat de Comisia Europeană prin programul Erasmus+.
Cursul a fost furnizat de Europass Teachers Academy și programul propus a constat în cinci zile de cursuri, care au inclus și activități practice, precum și o zi dedicată activităților culturale.
În cele cinci zile de curs, profesorii constănțeni au descoperit tehnici de lucru colaborative, noi canale digitale de comunicare cu elevii, importanța creativității în procesul didactic, amenințările și oportunitățile oferite de ChatGPT, noi VTS (Visual Thinking Strategies).
„Acest curs a fost o oportunitate pentru a schimba eperiențe cu profesori din alte țări, precum și pentru dezvoltarea competențelor digitale, lingvistice și social-culturale. Astfel, în actul educațional voi avea ocazia să folosesc metode didactice moderne folosind noile tehnologii pentru formarea gândirii critice, optimizarea comunicării și înlesnirea colaborării atât cu elevii, cât și cu partenerii educaționali ”, a precizat profesor Nicoleta Benchea.
„Întâlnirea cu profesori din alte țări europene este, de fiecare dată, plină de emoții și curiozități. Fiecare dintre noi dorește să afle amănunte despre sistemul de învățământ în care își desfășoară activitatea colegii, despre tehnicile de lucru folosite, despre cerințele elevilor și, de ce nu, despre fiecare țară și școală în parte. Ne-am bucurat să împărtășim din experiențele noastre și, în acest mod, am aflat tehnici digitale noi de lucru pentru o mai bună colaborare, comunicare, creativitate și pentru dezvoltarea gândirii critice”, a declarat profesor Teodora Ceti.
„Cursul Digital Tools for Collaboration, Communication, Creativity and Critical Thinking de 30 ore, parcurs în Berlin, a fost pentru mine un instrument, așa cum sugerează și titlul, de folosire a tehnologiilor digitale pentru a îmbunătăți și a inova lecțiile la clasă. Accentul pe educația digitală, de calitate, este unul dintre scopurile pe care și le propune Uniunea Europeană pentru viitor, iar acest curs a reușit să ne introducă în lumea digitală a școlii, cu multe activități practice, cu facilitarea accesului la resurse educaționale și platforme inovative. Am avut posibilitatea să ne transformam în elevi și să privim lucrurile din perspectiva lor, lucrând pe perechi, în grupuri, dar și individual, am dat frau liber imaginației și am descoperit aplicații interesante pe care cu siguranță și elevii nostri le vor îndrăgi. Creativitatea, colaborarea, comunicarea și gândirea critică au fost cuvintele cheie ale tuturor activităților, pe cât de diverse pe atât de interesante. De asemenea, am avut oportunitatea de a socializa, de a compara idei noi de predare, dar și de a afla provocările cu care se confruntă și alte sisteme educaționale din țări precum Spania, Ungaria, Croația, Cehia, Cipru și de a constata că scopurile noastre educaționale sunt comune, și anume accentul pe o educație de calitate, inovativă, digitală în care elevul să se implice în mod activ și responsabil”, a transmis profesor Laura Mavrodin.
„Chiar și pe timpul vacanței școlare, colegii noștri merg la perfecționare, în această continuă învățare, indiferent de vârstă, atât de necesară, pentru a fi în pas cu noile schimbări în educația europeană. Le felicit pe colegele mele și le doresc să implementeze cât mai multe dintre metodele învățate la clasele de elevi la care predau”, a precizat director Bianca-Virginia Ibadula.
Discussion about this post