După ani de creştere accelerată, vânzările de vehicule electrice (EV) în Europa par să între într-o zonă de încetinire a creşterii, şoferii aşteptând modele mai ieftine şi mai bune decât cele care sunt deja pe autostrăzi.
Vânzările de vehicule complet electrice în Europa au crescut cu 47% în primele nouă luni din 2023, dar, în loc să sărbătorească, producătorii auto, inclusiv Tesla, Volkswagen şi Mercedes-Benz, au un ton sumbru.
Ratele mai ridicate ale dobânzilor şi piaţa redusă îi alungă pe consumatori, avertizează companiile auto, în condiţiile în care comenzile Volkswagen de EV sunt la jumătate faţă de anul trecut.
Dealerii din Germania şi Italia, precum şi analizele firmelor globale spun că există mai multe motive în spatele încetinirii cererii decât incertitudinile economice, consumatorii nefiind convinşi că EV îndeplinesc necesităţile lor privind siguranţa, autonomia şi preţul.
„Principala problemă este incertitudinea. Mulţi estimează că tehnologia se va îmbunătăţi şi mai degrabă aşteaptă trei ani pentru un model nou decât să cumpere acum un vehicul care îşi pierde rapid valoarea”, a explicat Thomas Niedermayer, proprietarul unei reprezentanţe auto din Bavaria.
Majoritatea modelelor noi mai ieftine nu vor intra pe piaţă înainte de 2025 – cel mai devreme – moment în care vor fi numeroase modele produse de companiile chineze, de la BYD la Nio, pe piaţa din Europa.
De mult timp criticii avertizează că lipsa unui model accesibil EV va afecta vânzările, care până acum au fost sprijinite de livrările către companii şi sprei cei care au îmbrăţişat devreme tehnologia.
Recent, Ford şi GM au avertizat în SUA că întârzie lansarea unor modele EV mai accesibile şi îşi reduc cheltuielile, din cauza cererii mai slabe şi a costurilor mai ridicate, în contextul grevei declanşate de United Auto Workers (UAW), cel mai mare sindicat din industria auto americană.
Sursă: Agerpres
Discussion about this post