Portul Constanţa are nevoie de investiţii serioase, iar interesul Ambasadei SUA în legătură cu acest subiect poate să fie un semnal serios pentru oamenii de afaceri americani, a afirmat preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României (CCIR), Mihai Daraban, cu ocazia unei întâlniri cu adjunctul Ambasadorului Statelor Unite ale Americii (SUA) în România, Michael L. Dickerson.
„În momentul de faţă, Portul Constanţa a preluat activitatea cargo a celor şase – şapte porturi ucrainene care şi-au încetat activitatea din cauza războiului şi a devenit astfel un hub important pentru mărfurile care tranzitează Marea Neagră. Chiar şi în cazul în care războiul din Ucraina s-ar încheia azi, putem rămâne un jucător important în această regiune cel puţin timp de încă cinci ani. Mai avem, însă, de lucrat la revitalizarea traficului pe fluviul Dunărea pentru ca mărfurile să ajungă cu mai mare uşurinţă în Europa, iar pentru a transforma această arteră fluvială într-una operaţională 12 luni pe an, avem nevoie investiţii serioase, iar interesul Ambasadei SUA în legătură cu acest subiect poate să fie un semnal serios pentru oamenii de afaceri americani. Chiar dacă relaţia comercială dintre România şi SUA este pe un trend ascendent de mai mulţi ani, putem să găsim noi proiecte economice majore comune de care să beneficieze ambele state”, a spus Daraban.
Guvernul României a aprobat, pe data de 8 septembrie, trei hotărâri care vizează investiţiile în Portul Constanţa, fiind alocaţi aproximativ 1,5 miliarde lei pentru extinderea, modernizarea, reabilitarea drumurilor şi pasajelor şi a infrastructurii de distribuţie a energiei electrice şi alimentare cu apă din acest port.
Finanţarea este asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul de transport 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, iar termenul de implementare este de 36 de luni.
Una dintre Hotărârile de Guvern se referă la aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Modernizare şi extindere infrastructura de alimentare cu apă şi canalizare în Portul Constanţa”. Bugetul alocat este de 165,918 milioane de lei, cu TVA.
A doua decizie are în vedere aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Master planul infrastructurii rutiere şi de acces a Portului Constanţa – extinderea, modernizarea şi reabilitarea drumurilor şi pasajelor din Portul Constanţa”, cu o valoare financiară alocată de 721,301 milioane de lei, inclusiv TVA.
De asemenea, prin a treia Hotărâre s-au aprobat indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Modernizarea infrastructurii de distribuţie a energiei electrice în Portul Constanţa – etapa a II-a”.
sursa: Agerpres
Discussion about this post