Situație hilară la Constanța! Patru treceri de pietoni din oraș au devenit vedete pe rețelele de socializare, după ce utilitatea lor a fost pusă sub semnul întrebării. Sunt pe o singură stradă, pe o lungime de mai puțin de 400 de metri și au fost trasate la doar câțiva metri distanță una de alta, în apropiere de intersectia cu un bulevard principal. Două dintre ele sunt amenajate la nici 5 metri distanta. Constructorul care s-a ocupat de proiectul privind sistematizarea mai multo strazi din oraș spune însă ca acele treceri de pietoni își vor găsi utilitatea odata cu finalizarea acestuia.
Strada I. Gh. Duca este una dintre cele mai circulate zone ale Constantei, iar fragmentarea circulatiei cu 4 treceri de pietoni, pe o distanță atât de scurtă, i-a uimit pe constănțeni: pietoni sau șoferi deopotrivă.
„Nu prea este circulată pentru atâtea.. Nu pot să îmi dau seama dacă se impuneau. Cineva le-a dat acordul. Poate mai târziu, când va fi sezon. Poate când va fi Ferdinand cu sens unic, mai durează. Treaba a fost făcută, probabil a fost plătită, ce să facem”, susține un localnic.
„Foarte rău. Erau foarte bine cum erau. La fiecare trecere…unde dracu’ s-a pomenit? Sunt societăți care vor să ne ia bani de pe spinarea noastră. Și așa suntem vai de capul nostru. De unde să scoată bani? Nu erau necesare sub nicio formă. Acolo, daca e verde…se face coadă acolo de nu mai poate să treacă nimeni”, a spus, revoltat, un alt localnic.
Constanta se află de aproape 3 ani într-un amplu proces de reabilitare stradală și optimizarea circulației, însa pe șoferi, vederea celor 4 zebre mai mult i-a enervat, în loc ca sa-i ajute la un trafic mai fluid.
„Nu sunt oameni cu gândire. Nu știu ce a fost în capul lor, nu am vazut așa ceva în viața mea. E bătaie de joc. Tot orașul este gândit de oameni care nu conduc mașini, sau au dispreț față de soferi. E bătaie de joc”, afirmă unul dintre localnici.
„Eu nu prea vin pe aici. Odată pe lună. Portiunea asta e frecventată, că face legatura cu gara, cu Mamaia, e haos tot orașul”, declară un constănțean.
Constructorul drumului recunoaște că a vopsit cam multe treceri pentru pietoni pe o distanță scurtă, dar spune că două existau deja de câțiva ani. Lor le-a adaugat recent altele două la intersectia cu strada Cuza Voda. Are însă și o explicație pentru această decizie. În viitor, acolo traficul va crește ca urmare a faptului Bulevardul Ferdinand va deveni cu sens unic iar strada Cuza Vodă va prelua mare parte din acesta.
„În momentul când strada Cuza Vodă întâlnește strada I.G. Duca, se vor monta niște semafoare și ele vor fi corelate, în momentul cand vor trece pietonii, sa aibă pe unde să treacă pietonii. Ele vor fi corelate între ele”, explică Viorel Farcaș, constructorul drumului.
Trecerile de pietoni din localități sunt trasate la propunerile primăriilor, care cer aviz de la serviciul rutier, în baza unui proiect. Polițiștii avizează însă legalitatea proiectului, nu și utilitatea lui.
Discussion about this post