Un experiment realizat de un lider de sindicat agită apele în Poliția Română și arată cât de vulnerabil este Portul Constanța în fața traficului de droguri de mare risc. . Președintele Sindicatului Europol, Cosmin Andreica, este cel care s-a filmat în timp ce achiziționează un presupus pachet de droguri de la echipajul unei nave aflate în Portul Constanța și spune că de vină este faptul că sunt prea puțini polițiști care să poată face față traficului de substanțe interzise.
”Suntem în Port. Tocmai ce am cobrât de pe navă. Am vorbit cu niște muncitori și am primit acest pachet ”de foarte bună calitate” plus100.000 de euro cocaină pe piata neagră. Un gram 100 de euro în cluburile din București. Cine m-a controlat? Cine m-a verificat? Nimeni, deocamdată. Voi încerca să ies cu acest pachet pe una dintre porțile Portului, acolo unde avem genți de securitate, Poliție Militară, polițiști de Frontieră ”, a spus Cosmin Andreica, lider sindical Europol
Așa iși începe experimental liderul de sindicat Europol. Acesta susține că ar fi intrat în Portul Constanța, pe la poarta numarul 1, cea mai circulată de altfel și folosită de angajați. Paza este asigurată de o firmă privată. Nu există nici Poliție Militară și nici Poliție de Frontieră la porțile de acces. Există sistem de bariere, iar șoferii mașinilor care nu sunt deja înregistrate în baza de date plătesc o taxă de acces.
“Suntem în Portul Constanța, la Biroul Vamal. Avem în mână pachetul de făină. Este un kilogram de marfă ”de cea mai bună caitate”, care pe piața neagră se vinde cu 100 de euro gramul. Ar trebui să mă depisteze o patrulă de poliție sau o patrulă de poliție de frontieră care acționează pe cinci hectare de Port. “ , a adăugat Cosmin Andreica , lider sindicat Europol.
Experimentul lui Andreica a inflamat spiritele la nivelul Poliției Române care nu a întarziat să răspundă acuzațiilor. Sefii IGPR spun ca nu poate sa vină oricine cu pachete cu substanțe interzise.
Ofițerii de la Crimă Organizată efectuează anumite analize de risc pentru transporturile care vin din exteriorul țării, nu pentru cei care intră pentru a se plimba prin port.
În urma acestor analize de risc, sunt efectuate controale. Iar pentru asta există aparatul Cargoscan, care funcționează 24 de ore din 24 pentru a verifica transporturile care intră în țară din diferite locații de risc.
Informațiile vehiculate sunt vădit tendențioase, în condițiile în care Poliția Română nu a avut și nu are atribuții de pază, cu excepția propriilor sedii
În Portul Constanța, paza este asigurată de o firmă specializată. În Portul Constanța, Poliția Română acționează prin următoarele structuri: Serviciul de Poliție Transporturi Maritime, Brigada de Combatere a Criminalității Organizate Constanța și Serviciul de Combatere a Criminalității Organizate Porturi Maritime.
În momentul în care o navă acostează în Portul Constanța, la bordul ei urcă o echipă mixtă de control formată din polițist de frontier, ofțer de la Căpitănie și medici de la DSP și DSV. Fiecare cu atribuțiunile lui.
”Instituția noastră efectuează activități specifice pentru controlul frontierei de stat în cele trei puncte cu specific portuar si rutier: Midia Constanța și Agigea, în scopul îndeplinirii obiectivului principal al Poliției de Frontieră , acela de supraveghere șli control a frontierei de stat. Paza Portului intrari iesiri nu s eafla în attribuțiunile Poliției de Frontieră. Pentru îîndeplinirea isiunilor specific în Port, garda de Coastă are alocate peste 200 de funcții gradul de încadrare fiind de 90 la sută. În cadrul unei ture de serviciu, în funcție de volumul de traffic , în cele trei puncta sunt repartizati proportional polițiști de frontiera. Aceștia acționează independent sau în coperare cu celelalte structure prezente în Potul Consanța. ” a declarat Andrei Ene, Purtătorul de cuvânt al gărzii de coastă.
Afirmatiile liderului Europol au deranjat inclusiv Sindicatul Liber al navigatorilor. Acestia sustin ca marinarii nu sunt traficanti de droguri, asa cum a lăsat sîă se inteleagă experimmentul polițistului și infirmă categoric cele declarate de acesta.
Referitor la postarea face a Europol, Sindicatul Liber al Navigatorilor și ITF Romania apreciază ca se induce în opinia publica ca navigatorii care lucreaza pe nave ar fi dealer de droguri.
„Ținem sa menționăm ca nu exista cazuri în lume în care navigatorii profesioniști a fi fost prinși traficand droguri sau substanțe de mare risc. Polițiștii antidrog, serviciile (SRI, SIE) ar fi trebuit întrebate înainte și astfel cel care a inregistrat acel filmuleț care nu are nicio legătură cu realitatea si-ar fi dat seama ca ceea ce a făcut este o copilărie. Nu asa se atrage atenția asupra unui fenomen, și nici denigrand practic o categorie socio-profesională care asigură peste 85 % din comerțul mondial. Protestam și cerem Sindcatului Europol sa își ceara scuze public fata de categoria socio-profesională a navigatorilor și să își revizuiască urgent postarea care nu are nimic de-a face cu realitatea. ” a transmis Adrian Mihalcioiu, lider sindicat SLN
Aproape 15.000 de persone și mașini intră zilnic in Portul Constanța.
Discussion about this post