Consiliul local al municipiului Constanţa este convocat, în aceste momente, în şedinţă extraordinară. Întrunirea se desfășoară prin mijloace electronice, printr-o platformă online de videoconferință. Pe ordinea de zi sunt 2 proiecte de hotărâre, ce urmează a fi supuse la vot.
Iată proiectele de hotărâre de pe ordinea de zi:
1. Proiect de hotărâre nr. 601/2023 privind rectificarea bugetului local pe anul 2023;
iniţiator: primar Vergil Chiţac
– aviz Comisia de specialitate nr. 1
2. Proiect de hotărâre nr. 602/2023 privind aprobarea documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie şi a principalilor indicatori tehnico – economici pentru obiectivul de investiţii „Îmbunătățirea mobilității în municipiul Constanța, zona Bulevardul. Mamaia ”.
iniţiator: primar Vergil Chiţac
– aviz Comisia de specialitate nr. 1
UPDATE
La ședința extraordinară de astăzi sunt prezenți 25 din 26 de consilieri locali, astfel ședința este statutară.
Primul proiect de hotărâre de pe ordinea de zi, privind rectificarea bugetului local pe anul 2023, a fost aprobat cu 17 de voturi pentru și 8 abțineri.
UPDATE
Grupul PSD a depus un amendament la acest proiect.
Costin Răsăuțeanu, consilier local PSD: „Grupul PSD are urmatorul amenadament, și anume: dorim să se introducă suma de 250 mii lei de la capitolul 84 transporturi, Anexa 2, 2bis și Anexa 3, lista de studii și proiecte pe anul 2023 și se înscrie o nouă poziție și anume Elaborare documentație tehnico-economică studiu de fezabilitate, în vederea edificării de parcări publice supraetajate în stațiunea Mamaia. Se diminuează cu suma de 250 de mii de lei capitolul 70, Anexa 2, 2 bis alte cheltuieli de bunuri și servicii. Noi păstrăm același argument, pe care l-am înaintat și în ședința anterioară și anume, preocuparea noastră cu privire la o măsură care ar putea descuraja turiștii să aleagă destinația turistică Mamaia, cu impact negativ asupra economiei locale și a agenților economici. Bineînțeles, cred că propunerea noastră este, și trebuie să fie cumva bine primită de către domnii consilieri, pentru că nu vrem să repetăm greșelile din trecut, și anume să lăsăm la întâmplare anumite probleme care pot apărea. Cred că trebuie să venim cu o alternativă, cu o variantă, pentru acele locuri de parcare care vor dispărea odată cu modernizarea bulevardului Mamaia.
Amendamentul a fost supus la vot, iar acesta a primit 17 voturi pentru și 8 abțineri. Proiectul amendamentului grupului PSD a fost adoptat.
Proiectul nr. 1 de pe ordinea de zi în intergralitatea lui a primit 23 ce voturi pentru și o abținere, astfel proiectul a fost aprobat.
Cristiana Popescu, consilier local USR: „Proiectul de reabilitare a bulevardului Mamaia, stațiunea Mamaia, este unul extrem de important pentru stațiunea noastră, care și așa se află într-un impas de ani buni, pentru că nu mai prezintă același interes pentru turiștii care vin la mare. Prin urmare, avem nevoie să știm cât mai multe detalii despre cum urmează acest proiect să schimbe fața stațiunii. Aș vrea să spun pentru constănțeni și pentru cei care nu au văzut încă, că acest proiect are 1004 pagini, iar noi consilierii locali am avut mai puțin de 24 de ore la dispoziție să îl analizăm. Contractul pentru această documentație a fost semnat în noiembrie 2021, iar termenul de elaborare, conform contractului, a fost de 8 luni. După doi ani de zile o aduceți în ședință extraordinară pentru a fi aprobată documentația, pe repede înainte, pentru că se pierd fonduri europene. O abordare total greșită și incorectă față de responsabilitatea pe care o aruncă domnul primar pe umerii consilierilor locali. Ca să putem să votăm un astfel de proiect avem nevoie să știm foarte concret unde, cum, când și din ce bani se vor face aceste parcări care vor putea prelua măcar o parte din locurile de parcare ce vor fi desfințate de pe marginea bulevardului. Pentru că în haosul actual din întreg orașul nu este suficient să ne informați într-o frază că ați găsit 9 posibile locații. Ar fi fost corect ca aceste proiecte pentru noile parcări, care vor compensa locurile de parcare ce vor fi desființate, să fi fost inițiate deja și mult mai avansate decât prezentul proiect. Noi nu am reușit să identificăm motivul pentru care banda unică pentru transportul în comun nu se întinde pe întreaga lungime a stațiunii, unde există 3 benzi de circulație pe sens. Firesc ar fi fost ca această bandă pentru transportul în comun să fie pe toată lungimea stațiunii, ca aceste vehicule să nu rămână blocate în anumite puncte. Nu este clar nici modul în care va fi realizată pista pentru biciclete, pentru că nu este marcată pe plan. Dacă nu ați decis încă unde anume se vor face aceste piste, când veți decide? Ce votăm de fapt? Vă rog să conștientizați că prezența pistei de biciclete nu trebuie să fie doar motiv pentru accesarea de fonduri europene, ci trebuie să fie funcțională, utilă, accesibilă, conectată cu restul rețelei din oraș. Nu ne-am dori ca iar să fie înghesuită pe unde încape, și că face slalom de pe stânga pe dreapta bulevardului, cum se prezintă în alte proiecte”.
Vergil Chițac: „Doamna consilier, nu avem timpul la dispoziție necesar să vă răspund. Atât pot să vă răspund că ceea ce aveți în față este proiectul care a mai fost supus o data în ședință ordinară, data trecută în ședință, cred că v-a scăpat, deci nu ați avut la dispoziție numai 5 minute sau o oră, cât spuneți dumneavoastră, să îl studiați. Vorbim de același proiect care a fost respins în ședința anterioară, a fost respins și stiți bine de ce, pentru că a existat tocmai problema aceasta a parcărilor, iar eu cred că amendamentul grupului PSD vine să rezolve și această problemă. Cu alte cuvinte atunci când vom trece la execuția bulevardului, va trebui să găsim soluții și pentru parcările care se vor desfința de pe bulevard”.
Proiectul cu nr. 2 de pe ordinea de zi a fost aprobat cu 16 voturi pentru și 8 abțineri.
Discussion about this post