Inițial, constănțenii se gândeau că trăiesc doar un vis (a se citi coșmar) când vedeau că orașul lor drag, așezat lângă marea liniștită, se transformă în București 2.0, la capitolul trafic. „Domne, poate o trece nebunia, după ce vor mai termina din lucrări”, gândeau unii, în timp ce-și sprijineau capul și speranțele, pe volan, când mașina se înțepenea într-un ambuteiaj ce părea fără scăpare.
„La Casa de Cultură e măcel, la Doraly, bătălie, când treci de pe Bulevardul Ferdinand, pe strada Mircea cel Bătrân și mai e o lucrare, deja zici că ești în București, la Piața Unirii“, ne declară un șofer.
Însă, la nivel macro, nu doar lucrările sunt de vină:
„Problema este că în oraș la noi sunt foarte dar foarte multe mașini cumpărate pe câteva sute de euro, nu la mâna a doua, la a zecea. Efectiv niște rable. Din acest motiv e aglomerație. Păi, la ce salarii sunt în Constanța, cine își permite să cumpere o mașină la prima mână? Serios acum! Dacă nu mai aveam voie cu rable, străzile erau goale”, explică un alt constănțean.
„Am un prieten care și-a luat mașină cu 300 de euro, un rablament. Dar o vezi pe stradă? O vezi“, susține un localnic.
Iar șoferii spun că peste toate mai vine o provocare și anume schimbarea continua a regulilor din trafic:
„Au făcut sens unic după sens unic, au limitat accesul în anumite zone, ne-am trezit cu reguli noi și nu toți le cunosc, așa că până se gândesc cum s-o ia, blochează traficul. Și mai este un lucru, iar asta chiar vezi atât în Constanța cât și în București: șoferii care nu știu cum să plece de pe loc, de la semafor. Uită să plece, cu capul în telefon, abia pornesc din loc și așa blochează coloana, iar ultimult din coloană când îi vine rândul să treacă și el deja vede cum se face verde pentru pietoni și se face coadă în spatele lui“, detaliază un șofer cu experiență.
În alte cuvinte, cozile din trafic sunt sunt făcute atât de numărul mare de mașini, cele mai multe dintre ele la mâna a doua, de șoferii nepricepuți și da, de autorități.
Discussion about this post