Un liceu din Constanța își merită din plin titlul de școală a viitorului, grație proiectelor sustenabile implementate de elevi a căror creativitate și imaginație îi transformă în oameni de știință, ingineri, vizionari, soluționând probleme și oferindu-ne speranța de a modela o lume mai bună. Anul acesta, fiecare proiect realizat de elevi, se aliniază cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite cum ar fi ecologizarea, schimbările climatice sau combaterea discriminării.
Grație tehnologiei, barierele de comunicare pot fi înlăturate. Arges este un robot profesor, creat de doi tineri de la un liceu de informatică din Constanța, care poate interpreta limbajul mimico-gestual și pe care să îl transforme în text și mesaj audio și invers.
„E un robot profesor care ne învață limbajul semnelor și poate facilita translația din text în limbajul semnelor sau să ne învețe pur și simplu și putem să-l folosim în școli să învățăm limbajul semnelor sau în orice instituție publică în viitor”, a declarat Darius Delcă, elev.
„Ideea acestui proiect ne-a venit din cauza numărului foarte mare a persoanelor cu dizabilități și a dificitului pe care îl au de a învăța și de a se integra în lumea normală de zi cu zi iar noi vrem să facem acest lucru mult mai ușor pentru ei să se poată integra ca oameni normali, fără a fi discriminați și dezavantajați de dizabilitățile lor”, a transmis Luca Sasu, elev.
Robotul Arges s-a remarcat în cadrul competiției de tradiție FirSTep, care a devenit cu timpul o rampă de lansare pentru elevi, de a-și dezvolta imaginația și creativitatea, transformându-i în oameni de știință, ingineri, vizionari, soluționând probleme și oferindu-ne speranța de a modela o lume mai bună. Un alt proiect sustenabil este încălzitorul de apă solar.
„Putem să îl conectăm la apa de la ploaie care se poate aduna într-un bazin, apoi să intre în el sau la o fântână la sate, pentru oamenii care nu au așa mult curent și tot felul de posibilități și încălzește apa, intră înapoi în bazin și cu ajutorul robinetului o dăm afară fierbinte”, a povestit Alesia Petrache, elevă.
Moara de vânt este un alt proiect gândit să aducă în prim plan energia eoliană.
„Am reprezentat-o din lemne, am avut ajutorul doamnei de fizică pentru reproducerea curentului electric”, a spus Răzvan Florea, elev.
Iar creativitatea elevilor nu se oprește aici.
„Proiectul este bazat pe fostul nostru proiect cu care am fost medaliați internațional și național în Constanța, în București și în Lituania, stația de energie regenerabilă lego produce energia care o transportă prin intermediul cablurilor în modului arduino care udă florile și producem oxigen iar pe viitor ne dorim să modificăm stația încât să nu mai folosim piese lego să folosim piese arduino și să folosim piese reciclate, să fie cât mai ecologic”, a adăugat Daniel Tincescu, elev.
Fiecare proiect din competiție se aliniază cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite, cum ar fi ecologizarea, schimbările climatice sau combaterea discriminării.
„Sunt subiecte extracuricular, nu neapărat care fac parte din curiculul școlii, al liceului și este un moment de mândrie pentru ei și noi îl răsplătim prin premiile pe care le acordăm și atenția tuturor profesorilor. Proiectele sunt diverse. Anul acesta am încercat să le aliniem cu acele obiective ale Națiunilor Unite și anume partea de ecologie, de protecție a mediului, de schimbare climatică, robotică nu în ultimul rând, pe parte de socia-umane, cum să promovăm și cum să combatem discriminarea”, a declarat Oana Gari Neguț, profesor.
Competiția FirSTep promoveaza gândirea „out of the box”, activitățile extrascolare și lucrul în echipă.
Discussion about this post