Şase din zece români (58%) renunţă la produsele sustenabile din cauza costului mai ridicat al acestora, în timp ce 38% dintre cumpărători sunt atenţi la impactul pe care îl au asupra mediului prin obiceiurile de consum, relevă rezultatele unui studiu de specialitate.
Conform cercetării Mkor, intitulată „Consumatorul Etic din România în 2024”, peste o treime (35%) dintre respondenţi spun că nu au încredere în autenticitatea etichetelor eco, iar 28% afirmă că alternativele eco din magazine sunt reduse.
În acelaşi timp, peste jumătate din totalul celor chestionaţi (56%) sunt indecişi în a cumpăra produse mai prietenoase cu mediul iar 6% nu sunt interesaţi de sustenabilitate şi etică. De asemenea, patru din zece consumatori indecişi contribuie la protejarea mediului prin acţiuni zilnice şi au potenţial de a deveni Consumatori Etici prin campanii de educare şi programe de încurajare a protecţiei mediului.
Potrivit sursei citate, alţi factori care îi determină pe români să evite achiziţionarea produselor sustenabile sunt neîncrederea în declaraţiile de sustenabilitate ale companiilor, lipsa informaţiilor despre impactul şi originea produselor (24%) şi lipsa timpului pentru a căuta alternative sustenabile (21%).
În 2024, portretul-robot al consumatorului etic din România, realizat de Mkor, este predominant reprezentat de femei care fac parte din generaţia Millennials, locuiesc în mediul urban, au studii superioare, au copii minori şi venituri medii sau mici.
Totodată, 41% dintre respondenţi sunt interesaţi de beneficiile pentru sănătate şi starea de bine atunci când achiziţionează produse şi servicii, iar 39% sunt atenţi la aspecte legate de sustenabilitate şi responsabilitate faţă de mediu.
În plus, 70% dintre cei intervievaţi declară că evită risipa de alimente şi alţii aleg să cumpere produse care sunt aproape de termenul de expirare. Pe de altă parte, 45% dintre consumatorii etici cumpără mai puţine haine şi evită consumul excesiv de fashion. Pe acest fond, preferinţa pentru produsele naturale, deşi mai puţin răspândită, este mult mai accentuată în cazul consumatorilor care fac alegeri etice (25%), notează studiul citat.
La nivel general, consumatorul etic din România achiziţionează, în medie, trei categorii de produse pentru care caută variante sustenabile: alimente (67%), cosmetice şi îngrijire personală (36%), cafea şi băuturi (30%).
O mare parte dintre români (58%) spun că renunţă la produsele sustenabile din cauza costului mare al acestora, timp în care 38% sunt atenţi la impactul pe care îl au asupra mediului prin obiceiurile de consum.
Sursă: Agerpres
Discussion about this post