Elevii au bariere lingvistice, nu știu să socotească, să-și ia notițe sau să scoată ideile principale dintr-un text, iar la matematică stau și mai rău. Sunt concluziile simulării examenului de Evaluare Națională.
Rezultatele au arătat că la matematică, mai bine de jumătate dintre elevi nu au reuşit să obţină nota 5. Iar 14% abia au luat între 5 şi 6. La Limba şi literatura română, peste un sfert dintre elevi nu au luat nici măcar nota de trecere.
Față de anul trecut, când 40 la sută dintre elevii de a opta au luat sub 5 la simulare, procentul de acum se apropie de aproape 58 la sută. A fost un duș rece, mai ales în familiile care plătesc lunar cel puțin 1.000 de lei pentru meditații private. Majoritatea lucrărilor sunt la nivelul școlii primare. Chiar și așa, unii dascăli recunosc că le-au dat elevilor puncte în plus, în afara baremului.
Cu trei luni înainte să încheie clasa a opta, 63% dintre elevi n-au primit nimic în barem pentru ortografie. Cel mai frecvent, pentru că nu scriu cu literă mare la început de propoziție și numele de persoane. 73% la sută nu au luat nicio sutime pentru punctuație. Ori lasă enunțul în aer, ori pun la întâmplare virgula, punctul, semnul mirării. 69% dintre candidați fac dezacorduri și scriu greșit ortogramele. Cât despre matematică, unul din 5 a ratat răspunsul corect la un exercițiu care se face în clasa a doua, care șine de ordinea operațiilor.
La ultimul exercițiu de geometrie, trei sferturi dintre copii au primit tot 0 puncte.
Este pentru prima dată când simularea se derulează în condiții similare cu cele de examen, digitalizat, iar lucrările nu au mai fost corectate de către profesorii din unitatea de învățământ, fiind distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată țara.
Discussion about this post