AI-ul generativ a captivat imaginaţia publicului, pe fondul capacităţilor şi promisiunilor de a se putea integra în fiecare dintre aspectele societăţii. Devine astfel, de înţeles, faptul că 83% dintre profesioniştii domeniului anti-fraudă anticipează că vor adăuga această tehnologie în arsenalul lor, în următorii doi ani’, relevă concluzia principală a studiului cu privire la tehnologia anti-fraudă desfăşurat de către SAS, alături de ACFE.
Raportul Anti-Fraud Technology Benchmarking din 2024 este cel de-al treilea studiu global realizat de către SAS şi ACFE începând cu 2019. Cea mai recentă ediţie a acestuia aduce în prim-plan insight-uri de la aproximativ 1.200 de membri ACFE, intervievaţi la finele lui 2023. Datele obţinute în cadrul acestui studiu arată trenduri clare în evoluţia luptei anti-fraudă, începând cu 2019.
Astfel, interesul pentru inteligenţă artificială (AI) şi învăţare automatizată (ML) este mai crescut ca niciodată. În prezent, aproximativ 1 din 5 profesionişti anti-fraudă (18%) menţionează cele două unelte între cele pe care le folosesc pentru a detecta frauda. Alţi 32% anticipează că vor implementa astfel de tehnologii în următorii doi ani. În acest ritm, utilizarea AI şi ML în programele anti-fraudă se va tripla până la finele lui 2025.
Cu toate acestea, rata de adoptare a inteligenţei artificiale şi a învăţării automatizate este sub aşteptări, arată studiul citat. Cu toate că interesul este foarte crescut, adoptarea efectivă a AI şi ML a crescut cu doar 5% începând cu 2019. Estimările din 2019 şi 2022 preconizau rate de 25%, respectiv 26%.
În vreme ce utilizarea unui număr ridicat de tehnici de analiză a datelor a ajuns la un platou, folosirea datelor biometrice şi a roboticii în programele anti-fraudă a fost într-o continuă creştere şi dezvoltare.
Folosirea datelor biometrice fizice a crescut cu 14% începând cu 2019, fiind acum o resursă în cazul a 40% din respondenţi. Unul din cinci (20%) intervievaţi foloseşte robotica, inclusiv automatizări robotice de procese, în creştere de la 9% în 2019. Aceste tehnologii sunt cel mai des întâlnite în cazul serviciilor bancare şi financiare. 51% dintre respondenţi folosesc date biometrice fizice, iar 33% folosesc robotica.
Alături de raportul pregătit, panoul de control online al SAS permite utilizatorilor să analizeze datele obţinute în funcţie de industrie, regiune geografică sau dimensiunile companiei. Respondenţii lucrează în 23 de industrii, cele mai frecvente fiind serviciile bancare şi financiare (22%), administraţie publică şi guvernamentală (22%), servicii profesionale (13%), asigurări (5%), sănătate (4%), manufactură (4%), tehnologie (4%) şi educaţie (4%). Aceste organizaţii sunt de dimensiuni variate, având între 100 şi peste 10.000 de angajaţi ce lucrează pe toate continentele.
SAS este lider global în software AI şi analytics, inclusiv în privinţa soluţiilor specifice pentru diverse industrii.
Sursa Agerpres
Discussion about this post