Portul Constanța nu mai pare să fie atât de atractiv pentru turismul de croazieră. Cu ani în urmă, cheiurile românești de la Marea Neagră înregistrau record după record în privința turiștilor sosiți la noi în țară, însă de la un an la altul, numărul lor s-a redus drastic. Navele maritime ne ocolesc si doar fluvialele mai acosteaza în port. Prima navă care deschide sezonul de croaziere de anul acesta a a ajuns noaptea trecută la Constanța. A adus cu ea aproape 200 de pasageri americani ce vor vizita Constanța, Bucureștiul și zona Transilvaniei.
Nava fluvială de pasageri Viking Rinda a ajuns noaptea trecută în Portul Constanța. Ar fi trebuit să ajungă dimineață însă din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, deplasarea către Constanța s-a făcut cu dificultate iar nava a poposit două zile la Cernavodă. Ocazie cu care turiștii au putut pleca în excursie în Delta Dunării. Vor mai vizita Bucuresti-ul și în final vor ajunge în zona Transilvaniei.
Nava Viking Rinda, sub pavilion Elveția, deschide prcatic sezonul de croaziere 2024 și are are anunțate încă opt escale la Constanța în acest an.
Viking Rinda, construită în 2013, are 95 cabine, cu o capacitate de 190 pasageri. Pune la dispoziția turiștilor terase, o bibliotecă, restaurante, un bar din sticlă ce permite vederi panoramice. O astfel de croazieră durează 14 zile si costă între 5000 si 15.000 de dolari.
Echipajul navei numără 50 de membri dintre care mulți sunt români. Aceștia lucrează fie în zona bucătărie, recepție dar și organizare de programe de divertisment.
Locul turiștilor care au părăsit astăzi nava, va fi luat mânie de o nouă serie care se va îmbarca pentru următoarea croazieră care are planificate escale la Belgrad, Novi Sad, Budapesta, Bratislava și în final Viena.
Administratia Porturilor Maritime a anunțat că pentru acest sezon de croaziere, sunt programate în acest moment 45 de nave, din care 5 sunt maritime. Având în vedere însă războiul din Marea Neagră dar si experiența anilor trecuți, cel mai probabil singurele care vor ajunge în final la Constanța vor fi doar navele mici, fluviale.
În anul 2014, socotit cel mai bun pentru acest segment de croaziere, 90 de pasagere transoceanice au vizitat portul Constanţa. În acel an traficul de croazieră a atins un vârf istoric, de 70 de mii de pasageri sositi pe mare, în România.
Discussion about this post