Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) derulează, în această perioadă, o acţiune de verificare a site-urilor de cumpărături şi aplicaţii Temu și Shein, care funcţionează că o piaţă online, informează instituţia.
„Acţiunea se concentrează asupra posibilelor practici comerciale incorecte ale comercianţilor, în relaţia cu consumatorii, susceptibile să deformeze, în mod esenţial, comportamentul economic al acestora, respectiv potenţiale încălcări ale legislaţiei orizontale privind siguranţa produselor şi protecţia consumatorilor (reduceri neautentice) şi practici agresive – interfeţe manipulatoare (dark patterns), vânzare sub presiune (pressure – selling), recompensarea implicării unei persoane cu un produs sau serviciu cu un premiu (gamification), dar şi alte aspecte (de exemplu, legate de siguranţa produselor)„, au precizat reprezentanții instituției, într-un comunicat.
În acest context, ANPC sfătuieşte consumatorii care cumpără online de pe aceste site-uri să se informeze cu atenţie, înaintea achiziţionării unui produs.
„ANPC recomandă ca, în cazul în care întâmpinaţi o problemă atunci când faceţi cumpărături online, să încercaţi o rezolvare directă cu operatorul economic, pe cale amiabilă. Dacă acest lucru nu funcţionează, vă puteţi adresa Direcţiei de Soluţionare Alternativă a Litigiilor din cadrul ANPC https://anpc.ro/ce-este-sal/, în cazul operatorilor economici cu sediu social pe teritoriul României. În cazul în care operatorul economic îşi are sediul social într-un alt stat european, vă puteţi adresa Centrului European al Consumatorilor din România https://eccromania.ro/, care vă ajută gratuit când aveţi probleme de protecţia consumatorului cu un produs sau un serviciu achiziţionat dintr-un alt stat european, vă informează gratuit asupra drepturilor pe care le aveţi în timpul unor călătorii în alt stat european și vă oferă sprijin gratuit dacă aveţi o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluţionării problemei. În cazul în care soluţionarea nu este posibilă pe nicio altă cale, puteţi formula o reclamaţie accesând https://sesizări.anpc.ro/, în cazul operatorilor economici cu sediu social pe teritoriul României„, subliniază comunicatul de la Protecţia Consumatorilor.
Sursa: Agerpres
Discussion about this post