O parte dintre români scapă de drumuri când vine vorba despre obținerea unui certificat de naștere sau a unuia de deces. Ministerul Afacerilor Interne a informat că, începând de ieri, cetăţenii din municipiile Constanţa, Slobozia, Cluj-Napoca, Iaşi, Deva, Sibiu, Timişoara şi judeţul Ilfov vor putea obţine în format digital, dar şi fizic, la cerere, certificate de naştere şi deces.
Punerea în funcţiune a Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC – a fost iniţiată în luna aprilie. O nouă etapă privind extinderea SIIEASC este preconizată a se realiza la data de 10 mai prin includerea unor localităţi din judeţele Cluj, Constanţa, Hunedoara, Ialomiţa, Iaşi, Sibiu şi Timiş. Punerea în funcţiune, la nivel naţional, a sistemului informatic se va realiza etapizat, urmând a fi gata anul acesta, pe 24 septembrie, precizează Ministerul de Interne.
Valoarea proiectului a fost de 184.920.864,06 lei cu TVA, din care 155.964.263,64 lei reprezintă finanţare nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Competitivitate (POC), 28.952.894,61 lei reprezintă finanţare nerambursabilă din bugetul naţional şi 3.705,81 lei cofinanţare eligibilă a beneficiarului.
Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă este alcătuit din cinci platforme interoperabile având ca scop furnizarea de servicii digitale circumscrise înregistrării sau, după caz, atestării evenimentelor de viaţă: naştere, căsătorie, divorţ şi deces.
În cadrul platformei se regăseşte o arhivă electronică în care sunt stocate peste 68,5 milioane de acte de stare civilă digitizate, cuprinzând informaţii din ultimii 100 de ani, mai exact din ianuarie 1921, arată Ministerul Afacerilor Interne.
Sursa: Agerpres
Discussion about this post